Forum > Färdiga produktioner
Asti - Maybe just a twinkle
Asti:
Fick lust att återgå till ett enklare arr och göra en liten enkel trudelutt med bara en gitarr och en röst.
Har inga planer alltså på att utveckla denna, men ni får gärna kommentera vad som helst, t.ex om
balansen mellan gitarr och sång är tokig.... Capo på 7:e bandet för att få lite sprödare klang.
Titel: Maybe just a twinkle
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
År: 2013
Längd: 2:15
MaxB:
Fram med telefonens kamera nurå!
Enkelt och hjälpsamt fingerplink i rätt hastighet och långsammare och konsekvent.
Dela med dig. Det är är ett underbart smycke från dig!
Jocke:
Ahhh - fint! :)
Känns befriande okomplicerat och behagligt efter en vecka med mix av 1000 spår (känns det som)... Jag gillar capo men har stämt om ett tag... fast 7 halvtoner blir nog lite väl häftigt! ;-) Får leta reda på och klämma dit det på en gitarr... det brukar börja ung som din första takt men blir något helt annat - vad gör jag för fel? :wacko: Nog om det - jättefint det här! :)
Eddi:
Oj vilken skön liten visa - kom att tänka på dotterns bröllop i somras.
Jag hoppas innerligt att din fru heter Johanna annars anar jag BIG PROBLEMS hos familjen Cinzano :lol:
Edt: kom på att det ju kan handla om svärdottern
Asti:
MaxB - Sonen befinner sig i Malaysia nu, så jag vet inte om jag reder ut att filma för tillfället.... :rolleyes:
Du har rätt i att plocket här är enkelt och kanske kan vara ett bra studieobjekt för intresserade.
Roligt att du tycker låten är ett fint smycke....eller ska det kanske vara stycke? :)
Jocke - Jag kände att jag behövde göra något enkelt och bara försöka hitta en bra ton i gitarrplocket
och få till sången med närhet och helst inte så många sura toner....
Skönt att få leka trubadur ibland! :) Roligt att du tycker det är fint.
Eddi - Så det framgick att låten handlar om ett bröllop, bra! :)
Johanna var bara ett namn som jag tyckte funkade bra i melodin.
Har tyvärr ingen svärdotter att referera till... :(
Blir glad för att du tycker visan är skön! :)
Tack för era kommentarer! Känns inte som att nivåerna är helt fel då...
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida