Forum > Demolåtar

UPPDATERAD: FÄRDIG =) tack för input!!

(1/4) > >>

bloeas:
Hej på er!
Jag hoppas ni haft en go sommar, det har jag =)

Jag har en låt jag börjar bli färdig med. Jag är riktigt nöjd med det mesta, men just nu sitter jag bara och lyssnar på detaljer, ändrar småsaker här och där och hör egentligen inte helheten.
Skulle bli grymt tacksam för input utifrån med fräscha öron och jag har inga problem med att ta kritik eller sågningar =)
Jag vill att det ska vara en lättlysssnad go låt som inte är för lång, och där har jag ett litet problem. Jag vet inte hur den ska sluta.
Tycker inte den är allt för tjatig fram till slutet, men den är redan 3.30 och minuterna drar lätt iväg.

[mp3=200,20,0,center]https://dl.dropboxusercontent.com/u/5291635/Andreas%20blom-Utkast_V04.mp3[/mp3]

Ha det gött!!

//ANdreas

pxm:
Vilken härlig melodi och text som sjungs och vilket arbete du måste lagt ned på musiken...
Gillar soundet som är med från början och TRUMMORNA - vilka shyssta trumsounds !!!!
Lyssnar aldrig på sådan här musik då jag tycker den oftast är naiv men det här diggar jag..
Intelligent och inte helt förutsägbart - man måste lyssna men det är lättdiggat !!!!
Kan inte ge dig några råd om mixen, du mixar bättre än vad jag gör men så var det ju detta med slutet på låten.....
Skall lyssna igen och fundera över det inatt så kanske jag återkommer med ett förslag imorgon....

mvh

bloeas:

--- Citat från: pxm skrivet 17.08.2013, 01:40:01 ---Vilken härlig melodi och text som sjungs och vilket arbete du måste lagt ned på musiken...
Gillar soundet som är med från början och TRUMMORNA - vilka shyssta trumsounds !!!!
Lyssnar aldrig på sådan här musik då jag tycker den oftast är naiv men det här diggar jag..
Intelligent och inte helt förutsägbart - man måste lyssna men det är lättdiggat !!!!
Kan inte ge dig några råd om mixen, du mixar bättre än vad jag gör men så var det ju detta med slutet på låten.....
Skall lyssna igen och fundera över det inatt så kanske jag återkommer med ett förslag imorgon....

mvh

--- Slut citat ---

Å tack! Då är jag kanske inte helt fel ute.
Jo, det ligger några timmar bakom, spec trummorna. Så det var kul att du gillar dom.
Trummorna på mellanspelet har jag faktiskt spelat själv på digitalset och in i Addictive drums, givetvis är det finjusterat efteråt =)
Men tack som fan för feedback!

//Andreas

Emulator:

--- Citat från: bloeas skrivet 17.08.2013, 01:57:07 ---
--- Citat från: pxm skrivet 17.08.2013, 01:40:01 ---Vilken härlig melodi och text som sjungs och vilket arbete du måste lagt ned på musiken...

mvh

--- Slut citat ---

Å tack! Då är jag kanske inte helt fel ute.
Jo, det ligger några timmar bakom, spec trummorna. Så det var kul att du gillar dom.
Trummorna på mellanspelet har jag faktiskt spelat själv på digitalset och in i Addictive drums, givetvis är det finjusterat efteråt =)
Men tack som fan för feedback!

//Andreas

--- Slut citat ---

En negativ synpunkt i början bara, lite svengelsk sång. framförallt mycket S och T. Slutgnällt.

resten är ju så in i hela -helv. jvl bra!
GRYMT tight sound! Depeche mode fast lite mer pop. sången är äckligt jävla bra. (lite smågnäll där om s och t)

Var inte orolig att den känns för lång. Helt makalöst bra. Den här kunde finnas i min playlist på spotify, och kommer göra det ögona bums så fort den är tillgänglig. Blir bra i joggingspåret.

impressed!

Eddi:
Blev tvungen att lyssna flera ggr först tyckte jag att det var lite tunt i början på basfronten men nu har jag vant mig. Jag vet att det inte hör till genren men ett blödande gurasolo från 151 och framåt till nästa sångsession skulle vara mumma - du kan ju lira vet jag så det skulle sitta fint. Oavsett det då - bra låt bra jobbat med röst och arr. Låt oss inte bli gråhåriga innan en ny uppdatering :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion