Det där var inte enkelt direkt. Du lägger ribban högt men om någon här klarar det så är det du. Otroligt snyggt både arr och sång - bättre än Björn S tycker jag - trodde att Thåström gjort den också men hittar inte den på tuben.
Oj, tack ska han ha. Stark låt tycker jag, som dessutom är kul att sjunga. Får man nöta ett tag så dynamiken så..

tack!
Tummen upp:-) Jag har också ett sångövningsspår, det låter väldigt långt ifrån så här bra!
Du inspirerade mig så mycket
att jag gjorde ett sångövningsspår till
Jag borde spika i källaren och nu har jag suttit i studion en hel timme istället, dumma dig 
Jag tror du kan gilla att sjunga till den här
[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropboxusercontent.com/u/95768896/Josef/Depeche/Somebody_instrumental.mp3[/mp3]
Den borde vara ganska lätt, tror jag, men det gick sådär för mig.
[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropboxusercontent.com/u/95768896/Josef/Depeche/Somebody.mp3[/mp3]
Josef
Man skall aldrig sätta sig i studion innan snickerier LOL!
Skall testa som sagt, och sången handlar så mycket om att våga ta i och öva tror jag. Det är ju så j*la svårt att inte vingla på lågvarv :S Jag du skulle testa att sjunga bra mycket ljusare med?
tack altsaxen!
Riktigt schyst sång och arr. Ska jag kritisera konstruktivt om något kan kanske vissa toner hållas / släppas lite bättre tidsmässigt men sången är annars klockren!! 
Tackar! Märker att de e lite issues bland annat med timing som du säger. handlar nog mycket om vana och kontroll, man försöker göra det lite inspirerat och dra och slita i lite start/stopp av toner som bra sångare gör, och när man spelar upp det ltåer det INTE som inspiration, utan snarare som taskig tajming

tack för input med. skall öva vidare!
Eftersom du har en så här bra grund tror jag det är bra om du bara fortsätter att sjunga och sjunga - och hoppa över sånglektionerna.
Andra kanske inte håller med eftersom man kan lära sig fel från början och därmed får svårare att korrigera felen men jag tror inte på det.
Din röst har massor att ge. Då du vågar tar du bort reverben på sången och kommer närmare, då blir det riktigt nice!
Sjung om den här - eller lägg gärna ut en verre med ganska torr sång, så man kan få mer närhet till rösten.
Jag ryser lite då och då, då jag lyssnar och myser. Vill få mer närhet! 
Tack ska han ha maxb. Reverbdränkingen var faktiskt mer misstag än något annat som jag skrev

Jag skulle vilja ha lite teknikhjälp för att lite snabbare komma fram, och få tips hur man lär sig/tränar sig.
Kul att du gillar iallafall, jag nöter vidare.
Reverb dränkningen gör vi alla i början. :-) sång lektionerna tror Jag dock alltid är givande och bra för alla om man har tid och råd :-)
Jo, några lektioner kan nog inte skada. Dessutom (tror jag) är det utvecklande att stå och gasta en halvmeter från en annan människa. KOmmer ju kunna skära awkwardness med kniv första lektionen.
http://www.perfectbounce.se/hmh11.mp
Korrigerad länk: http://www.perfectbounce.se/hmh11.mp3
(du missade trean på slutet...) 
Nu har jag den i mp3-spelaren - tack!
tack själv, skall uppdatera första

Skulle önska ännu mer "industribakgrund"... gillar det här!
Nu är jag ju en högst ofrivillig sångare och borde kanske inte ge mig på att bedöma... Gillat trycket i pipan i uppgången och raderna efter. Ett tips kunde vara att tänka lite mer på dynamiken och inte ta i så mycket i versen.
Äh, dumt argument! bara för att du inte sjunger själv så kan du ju tycka att andra sjunger bra eller dåligt, ha synpuntker på förbättringar etc. Och dessutom med full rätt

Jag brukar också tänka sådär, att man inte skall peta i något man inte gör/kan/ör bra på själv. Men fanken, åsikter skall man ju få uttrycka, och dessutom är ju detta en konstruktiv kritik som är bra!
jag har några tagningar med väldigt svag sång i versernas början, som jag tycker det borde vara, givet hur texten och arret är. Nu är det så att jag har ÄNNU svårare att håla tonen när det inte är full storm i halsen, så såhär just nu får det bli lite trist samma onyanserade nivå.
KOmmer jobba med dynamiskt omfång, och det är just det som jag tror man kan få hjälp med, mina (i min mening) största issues:
* hitta tonen direkt utan insvänging
* avsluta fraser utan nån skum svans
* tonstabilitet i mörkare toner
* tonstabilitet på lågvarv.
Typ.
tack för tyck Jocke, det är alltid bra att få tips. Själv tycker jag det låter illa om mycket, så det jag läst i denna tråd är fantastiskt bra kritik

tack allihop!