Forum > Demolåtar
emu: Håll mitt hjärta, cover - andra tagningen
Jocke:
Den här låten verkar som gjord för sångövningar med rätt stort omfång och tonartshöjning. Känner mig själv ofta obekväm om det inte ligger helt rätt... som vid de få tillfällen jag gått i kyrkan. Tongångarna där ligger "alltid" helt fel för mig och jag måste gå ner där det det går upp och tvärtom... :( Tycker du fixar det här bra och det känns stabilare nu! :) Det artar sig till en bra cover - gillar "kompet" och väntar på att det ska dra igång ett ylande gitarrsolo! :P
Roffe H:
Schyst arr! Svårt att säga vilken oktav du ska välja (den mörka sången är ju också häftig) tror du hittar svaret själv...följer med spänning fortsättningen. :)
/Roffe H
ynot:
lite mindre reverb typ mycket mindre tror jag skulle vara bra för låten o dej .Då kan kan du inte gömmad ig lika mycket, lite som du säger själv avsluten är i många fall spännande o säkra.
Mitt enda tipps... vill lite lite mindre
Jag torskar oftas där
Kramisar
MaxB:
Jag tycker den går i för låg tonart. Skulle vilja höra röstresurserna högre upp i frekvenserna. Den höga stämman här är fortfarande väldigt försiktig, trots att det finns utrymme för mer utsvävningar.
Riktigt nyttigt stycke att öva på.
Rekommenderar test av tidigare rekommendation (cykelns låt).
Freddy:
En oktav ner lät lite överdrivet mörkt.
Tycker du ska sjunga som tidigare, men med svag röst i verserna. Mer huvud, än bröst och mage.
Sen tar du fullt stöd i refrängen.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida