Forum > Färdiga produktioner

1up feat Girly-On Top of the World (f.d. Pre summer) - Ny version 2 - 130815

<< < (4/5) > >>

MaxB:
Det är ett cool stycke - som också ska spelas cool...
Jag tror instrumenten inbördes är coola men tillsammans samtidigt blir det lite ... stökigt.
Jag har inte koll på vad som behövs mixmässigt men nånting behövs för att lugna ner helheten.

tigersoul:
Skrattar, vet vilket ljud du menar :P Jag har ju lite svårt för hela ljudbiblioteket, vågar man fråga vad ljudkällan är? :P

Jocke:
Lyssnar igen... Riktigt bra låt! :) Tycker rytmpaketet ska fram mer. Trumpeten kan gärna få höras mer där den inte stör sången. Lena är suverän i vanlig ordning. Nivån är skaplig men jag skulle vilja ha lite större tydlighet. Ser två möjligheter för det - man kan brighta till sången eller ta bort lite högbas/lågt mellanregister från pianot - kanske en lätt kombination av båda för att inte förlora de de låga sensuella tonerna i Lena röst. Mycket skoj som händer bakom sången och det rytmiska kompet men de tar lite mycket plats i ljudbilden - kanske limiter plus reverb där för att lugna ner peakarna och göra det lite diffusare?

Asti:
Snygg låt och skön feeling i Girly´s sång!
Det finns en i mitt tycke lite störande konflikt i bastonerna, som återkommer genom låten,
t.ex vid 11, 28 och 89 sekunder. Det låter mullrigt, som om två olika bastoner, kanske
pianots och något annat spelar olika toner där....eller är det kanske enbart pianot...?
/Asti

Girly:

--- Citat från: MaxB skrivet 15.08.2013, 11:03:51 ---1up, sången SKA upp!

Det kompande pianot är huvudartisten och jag hör ett Girly-instrument nånstans där bakom.

Jag lyssnar inte ens klart på den här, förrän du har en ny mix där det är korrigerat.

--- Slut citat ---
Neee jag spelar inget instrument här...jag sjunger 'bara'  ;)
Önskar helt klart att jag också kunde spela piano som 1up  :)

Tack alla för lyssningar och kommentarer och verkligen kul att ni också tycker det svänger  :D
...och 1up - nu tycker i alla fall jag att ljudnivåerna sång/instrumental är bra!
/Girly

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion