MaxB - Ska försöka fixa en videosnutt! Det kommer vad det lider!

Jag trodde det var en felskrivning - att det skulle vara "stycke"!

Marsall - Jag har gjort många låtar med svensk text tidigare, men för tillfället(?)
tycker jag det är roligare att koncentrera mig på musiken och orkar
inte "värka fram" en svensk text. Man kommer på något sätt undan lättare
med engelska...

Plinka - Tack, det var precis det som jag ville höra! Ville ha det så naket och enkelt som möjligt.
tigersoul - Ska kolla det där när jag "går ner" och se om jag förstår vad du menar!
Någon kör här tror jag inte det blir...
Tokai - Tänkte mig först en svensk text faktiskt, men hade inget bra uppslag utan det fick bli såhär!
Ska kolla upp det där vid 30! Hade också en liten fundering på en andragitarr (akustisk) med
med ett "kompletterande" plock, men bestämde mig till slut för ett så enkelt arr som möjligt.
Det enda jag kan tänka mig just nu är en cello, men det är lite väl traditionellt och tråkigt....eller?
Altsax - Vispar och ståbas har föresvävat mig, men det kändes lite uttjatat. Närheten och nyanserna i
sång och plock försvinner lätt också om man utökar arret....
Emulator - Ja, jag var lite frågande inför om de-essern var tillräcklig. Det kan lätt bli läspljud med för mycket de-esser.
Kanske är bättre att skära en del i de höga frekvenserna...?
equality - Gaslight Café har jag inte hört. Det första jag hörde med Dylan var The Freewheeling, som fortfarande
tillhör favoriterna. Nej, låten är ju enkel och har konventionella harmoniföljder, så den sticker säkert
inte ut! Ville mer få fram närhetskänsla och en förhoppningsvis skön ljudbild tror jag...
Kanske en reaktion mot överarbetade arr.

Tack allihop för värmande och insiktsfulla kommentarer! Ska kolla upp några saker och försöka åtgärda.
Jag la upp denna under Färdiga demon, så några större förändringar i arret lär det inte bli.
Kommer nog i stället att lägga energin på ett kommande, rejält överarrangerat projekt!
/Asti