Forum > Demolåtar
UPPDATERAD - Freddy - Tystnad - Nu med Carina/Plinka på sång!
ynot:
Tja ba typ ba
Roligt att det nästan låter som att freddy sjunger pga sångmelodin.
Men sången som hörs är väldigt bra gillar kördelen mest
sedan är det lite svårt att tycka mer väntar på det som kommer o hoppas på lite råare som kontrast
puss o kram
Tony
Dividend:
PLinkas version. Mycket vackert och när ni sjunger samtidigt är det fulländat.
Det enda jag stör mig på är vissa versrader som slutar på en annan not (som går nedåt i skalan) än den som Plinka sjunger (upp). :D Men Plinka kanske inte kan gå så långt ned. Äh. det 'r inte viktigt :) Men jag hade skrivit sångmelodin så, det är bara att acceptera :D
Freddy:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 21.08.2013, 16:18:12 ---Vilket skönt samarbete, och Plinka briljerar här :rolleyes:
Följer denna!
/Marre
--- Slut citat ---
Visst gör hon! Tackar!
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 22.08.2013, 00:04:52 ---Riktigt snyggt! Nu hörde jag inte din förlaga, det hade varit kul att höra också. Ska verkligen bli spännande att se hur det här utvecklas. Plinka har en häftig röst med ett väldigt speciellt, klart och samlat mellanregister. En les Paul liksom.
Mullret känns som en artefakt som inte ska vara där. Undrade först om mina hörlurssladdar låg och gned mot något.
--- Slut citat ---
Plinka tha Les paul :) Tack Rattle!
--- Citat från: ynot skrivet 22.08.2013, 16:35:06 ---Tja ba typ ba
Roligt att det nästan låter som att freddy sjunger pga sångmelodin.
Men sången som hörs är väldigt bra gillar kördelen mest
sedan är det lite svårt att tycka mer väntar på det som kommer o hoppas på lite råare som kontrast
puss o kram
Tony
--- Slut citat ---
Hehe, det är väl den lite folkmusik-iga tonen antar jag? Brukar ha lite folkmusikvemod ofta. Det kommer komma lite mörker in i låten, lite hårdare element med. Denna ligger på en metalskiva, så det måste passas in i helheten.
Tack Tony!
--- Citat från: Dividend skrivet 23.08.2013, 12:14:34 ---PLinkas version. Mycket vackert och när ni sjunger samtidigt är det fulländat.
Det enda jag stör mig på är vissa versrader som slutar på en annan not (som går nedåt i skalan) än den som Plinka sjunger (upp). :D Men Plinka kanske inte kan gå så långt ned. Äh. det 'r inte viktigt :) Men jag hade skrivit sångmelodin så, det är bara att acceptera :D
--- Slut citat ---
Kul att du gillar, blir lite förvirrad av ditt svar dock. Har du hört någon annan version? (plinka har fått en där jag sjunger refrängstämmor också), men på denna version är det bara Plinka som sjunger.
Plinka gjorde en fri tolkning kan man väl säga, lite variationer och annorlunda tonval/rytmik här och där, jämfört med min version. Men jag gillar detta och tycker det tillför, skulle jag tycka att det var något som saknades så hade jag sagt till :) Men jag gillar hennes "prägel" på denna.
Hon jobbar nu med vers#2, ska försöka få upp den så småningom.
Kul att så många visar intresse i denna lilla låt.
Dividend:
JAg tyckte mig höra Plinka sjunga en djup stämma då? :unsure:
spacetrucker:
Ojoj va fint. Jobba på så vi får en ny version utan buller och som inte sluta mitt i
// Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida