Forum > Färdiga produktioner
Sigmunds - Finally home
Harmonica mike:
Norge har inre bara olja och veldi bra fiske - de har också bra låtskrivare.
Riktigt bra detta Sigmunds.Vet inte riktigt vad jag skall såga på,jo där kom det.Cymbalslaget vid 323 som Gurano också hörde - det kan du ta bort.
Fantastiskt fin låt.Snyggt arrad och lirad/mixad.
24 lyssningar men bara 5 kommentarer,det betyder att folks gillar denna så även jag :)
Mike
MaxB:
Mycket lyssning och inte så många kommentarer betyder nog att det finns inget att säga, det är så bra!!!
Sigmunds:
:D :D Så bra at det gillas, det värmer :D
MaxB: Takk! Pink Floyd var mine första och största hjältar og de er med än i dag, spesielt Roger
Waters. Det er nok litt tydelig i denne låten ..
Gurano: Tackar. Symbalslaget ved 323 har jeg hört meg blind på. Du har rett, den synkopen passer
ikke så godt inn.
Eddi: Aha er inga favoriter, men det er uansett et kompliment, tackar :) Har også vært litt
usikker på trommene i intro't, men så blir man vant til det. Får se hva jeg får til..
Teksten ja.. er ikke godt å vite hvor det kommer fra alltid..
pxm: :)
H.Mike Takk! Det värmer :) Symbalslaget åker ut!
Asti:
Fin låt och snyggt arrat, producerat, spelat och sjunget!
Några småsaker:
- Sångnivån varierar och ibland hörs det knappt, som t.ex vid "Baby, do you wanna go home"
- Känns som att du är lite tveksam på sångmelodin vid "We find ourselves alone"
- Lite vassa s-ljud
- Basen kunde gärna fått vara lite fylligare (lågbasen)
- Outot tycker jag är lite för långt
Men en riktigt skön låt är det!
/Asti
bjurte:
Skitbra låt, och skönt Gura plink...
Mer Roger Waters som solist än PF som grupp skulle jag nog vilja påstå,fast han är ju mer än 50% av PF så Okey då. B)
Sången kanske lite trevande på några ställen, och lite mer kompressor på den skulle nog tämja volymhoppen..
Hejja Norge...
Ps. 1 och en halv min. till och den skulle kvala in som en 'riktig' låt (en riktig låt är över 8 min. :D )
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida