Forum > Färdiga produktioner

Sigmunds - Finally home

<< < (2/7) > >>

Harmonica mike:
Norge har inre bara olja och veldi bra fiske - de har också bra låtskrivare.

Riktigt bra detta Sigmunds.Vet inte riktigt vad jag skall såga på,jo där kom det.Cymbalslaget vid 323 som Gurano också hörde - det kan du ta bort.

Fantastiskt fin låt.Snyggt arrad och lirad/mixad.

24 lyssningar men bara 5 kommentarer,det betyder att folks gillar denna så även jag :)

Mike

MaxB:
Mycket lyssning och inte så många kommentarer betyder nog att det finns inget att säga, det är så bra!!!

Sigmunds:
 :D :D Så bra at det gillas, det värmer  :D

MaxB:    Takk! Pink Floyd var mine första och största hjältar og de er med än i dag, spesielt Roger
             Waters. Det er nok litt tydelig i denne låten ..

Gurano:  Tackar. Symbalslaget ved 323 har jeg hört meg blind på. Du har rett, den synkopen passer
              ikke så godt inn.

Eddi:       Aha er inga favoriter, men det er uansett et kompliment, tackar  :) Har også vært litt
              usikker på trommene i intro't, men så blir man vant til det. Får se hva jeg får til..
              Teksten ja.. er ikke godt å vite hvor det kommer fra alltid..

pxm:        :)

H.Mike     Takk! Det värmer  :) Symbalslaget åker ut!

Asti:
Fin låt och snyggt arrat, producerat, spelat och sjunget!
Några småsaker:
- Sångnivån varierar och ibland hörs det knappt, som t.ex vid "Baby, do you wanna go home"
- Känns som att du är lite tveksam på sångmelodin vid "We find ourselves alone"
- Lite vassa s-ljud
- Basen kunde gärna fått vara lite fylligare (lågbasen)
- Outot tycker jag är lite för långt

Men en riktigt skön låt är det!
/Asti

bjurte:
Skitbra låt, och skönt Gura plink...
Mer Roger Waters som solist än PF som grupp skulle jag nog vilja påstå,fast han är ju mer än 50% av PF så Okey då. B)
Sången kanske lite trevande på några ställen, och lite mer kompressor på den skulle nog tämja volymhoppen..
Hejja Norge...

Ps. 1 och en halv min. till och den skulle kvala in som en 'riktig' låt (en riktig låt är över 8 min.  :D )

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion