Forum > Färdiga produktioner
Sigmunds - Finally home
Jocke:
--- Citat från: bjurte skrivet 14.08.2013, 13:31:52 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 14.08.2013, 13:16:32 ---Fiskmåsar är det som gäller nu... :rolleyes: :P
--- Slut citat ---
Ere så ???
Måste fixa till Kaninhåls-låten!! :blink:
--- Slut citat ---
Synt-mås ska de va... ;)
--- Citat från: Sigmunds skrivet 14.08.2013, 14:16:04 ---Jocke: Fint at du liker låten :) Trummor på solot..hmm.. jeg mener å ha tilpasset bassen til
trommene..
--- Slut citat ---
Ja, i början och slutet av solot markerar du friskt - det är snyggt! :) Tror jag far efter någon gammal Gilmour-grej... du behöver ju inte kopiera honom rakt av... (inte lätt heller för den delen...) men jag tycker det kunde vara snyggt att markera 3:an lite mer typ varannan takt eller så. ;)
Plinka:
Det här har du gjort riktigt bra, inget att anmärka på, snygg prod och du är en duktig sångare! Och havsvågor! Är ju så rogivande och skönt :)
Blir lite nyfiken bara, vad är det för intressant ljud som kommer in till vänster vid 290 efter my wife has the weels?
egghuvud:
Bra låt och bra produktion. Enda nixet för mig är att sången är vass och speciellt i s-ljuden i inledningen. Hör inte om det är reverbets svans som slår men anitngen de-essa eller sänka diskanten skulle nog hjälpa. Sången är lite ostadig som någonpåpekade, men det fungerar eftersom din röst är tillräckligt charmig för att täcka över ostadigheten´. :)
Sigmunds:
--- Citat från: Plinka skrivet 15.08.2013, 01:51:11 ---Det här har du gjort riktigt bra, inget att anmärka på, snygg prod och du är en duktig sångare! Och havsvågor! Är ju så rogivande och skönt :)
Blir lite nyfiken bara, vad är det för intressant ljud som kommer in till vänster vid 290 efter my wife has the weels?
--- Slut citat ---
Tusen Takk Plinka, "duktig sångare" :wub: Har aldrig sett det som en sterk side så takk igjen..
Ljudet til vänster ved 290 er en damestemme fra youtube som sier et eller annet og "relax". Det var "relax" jeg var ute etter og tror det var en slags meditasjonsvideo som kom opp. Søker man på "womans voice" og "relax" på youtube kan det komme hva som helst :)
--- Citat från: egghuvud skrivet 15.08.2013, 10:49:29 ---Bra låt och bra produktion. Enda nixet för mig är att sången är vass och speciellt i s-ljuden i inledningen. Hör inte om det är reverbets svans som slår men anitngen de-essa eller sänka diskanten skulle nog hjälpa. Sången är lite ostadig som någonpåpekade, men det fungerar eftersom din röst är tillräckligt charmig för att täcka över ostadigheten´. :)
--- Slut citat ---
Takk egghuvud :) Jeg lot det være mere diskant på reverben til sangen enn hva jeg ofte bruker. Jeg önsket tydelige "S" og "T" i de rolige partiene, men kan hende det ble mye. Charmig röst.. takk takk! Det blir mycket nu.. :)
Plinka:
--- Citat från: Sigmunds skrivet 15.08.2013, 11:58:57 ---
--- Citat från: Plinka skrivet 15.08.2013, 01:51:11 ---Det här har du gjort riktigt bra, inget att anmärka på, snygg prod och du är en duktig sångare! Och havsvågor! Är ju så rogivande och skönt :)
--- Slut citat ---
Tusen Takk Plinka, "duktig sångare" :wub: Har aldrig sett det som en sterk side så takk igjen..
Ljudet til vänster ved 290 er en damestemme fra youtube som sier et eller annet og "relax". Det var "relax" jeg var ute etter og tror det var en slags meditasjonsvideo som kom opp. Søker man på "womans voice" og "relax" på youtube kan det komme hva som helst :)
--- Slut citat ---
Aha...Frågar man min man om "womens voice" och "relax" så skulle han säga att det går inte att kombinera :lol:
Lite diffust ljud ändå, är det meningen? Kanske om det ändå ligger där att det skulle höras tydligare?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida