Forum > Färdiga produktioner
Ola och Eddi : Other side of the sun
Eddi:
En RYSARE.... jag tror inte att U2 skulle tveka många sekunder innan de anlitar dig som mixare ... de skulle förmodligen be dig spela ett instrument också.... eller ja fler kanske ... basen är grym.... äh fan lägg ner U2 behåll Bono och kalla er Ola/Bono 2 istället.
Suveränt detta :wub:
pxm:
Grymt !!!
Basen är sååå häftig......
Gitarrerna, ja, de är också bra men litet mycket rum/reverb för mig....
Men som sagt de är häftiga....,,,,,trummorna också btw,,,,,,och mixen,,,och,,,,,,,
mvh
Sigmunds:
Låter veldig bra, bassen er grym!
Bra overganger mellom de forskjellige partiene!
Asti:
Urläckert gitarrspel och en riktigt tung bas!
Är inne på MaxB:s linje att det är lite mycket reverb vilket
i vissa partier gör ljudbild och placering av gitarrerna aningen diffust...
Jag har förresten en POD 2.0 till salu om du vill ha riktigt häftiga gitarrljud. :)
/Asti t.f. Sexlinjeförsäljare
egghuvud:
Snygga harmonier där. Det påminde om yes lite (alltid dessa referenser, blir så trött på mig själv)
Reverbet ja. Det slår ju igenom tycker nog mest att det stör på trumljudet som låter lite burkigt. Virveln slår igenom mixen också och det beror nog mest på reverbet. På gitarrerna stör det mig inte lika mycket.
I övrigt så är nog trummspelet det svagaste kortet. Det låter programmerat, fast inte dåligt programmerat det måste jag ändå säga. Det låter betydligt mycket mer genomtänkt än vad jag hört på många andra inspleningar. Det blir ändå lite för statiskt i vissa partier. Jobba mer med velocity och små nyanser i trummkompet. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida