Forum > Färdiga produktioner

Ola och Eddi : Other side of the sun

<< < (8/12) > >>

MaxB:

--- Citat från: Jocke skrivet 19.08.2013, 19:50:36 ---Åhhh... det här kan bli precis hur bra som helst! :) Får lust att jacka in stärkaren och blåsa öronen av mig men får nöja mig med elverktygen en stund...  :P Mycket bättre nu även om Eddi är lite låg ännu... Tror du kan skära mer bas på gurorna och höja knarret i basen för att han inte ska bli för hör. Det är en konstig breddning (eller nått) på: "Why don´t you...". Vill ha mer trummor som låter som när slaktaren "klubbar oxar"... Men mässingen låter lite pysig... både hatt och ride behöver mer kropp och mer rum - gärna lite skitigt också... ;) Mmm... gött! :)

--- Slut citat ---

Kolla, justera deessern lite. Han läspar mer än vanligt!
Volym på sången upp lite till...

Eddi:
Jag tror alla välmenande kommentarer fått Ola på villospår. Den första versionen var stor och svulstig och reverbig som ett sånt här stycke musik ska vara. Möjligen var den lite essig då så jag tog första versionen - drog ner EQ lite och slängde in en limiter - nog låter det bättre va?

Harmonica mike:
Ditt bästa sångframträdande Eddi,grymt snyggt.Läckert in mixad med sina specialeffekter.

Men sången måste upp lite till i volym tycker jag.

Ola lirar som en gud,men det visste vi sedan tidigare 

Låten,riktigt bra med sången,snudd på fullträff - om du höjer sången  :D

Mike

bjurte:
Meehhh. vad har ni gjort med låten, all den häfftiga attacken på bas och trummor bara borta ??? :o
Det är väl för tusan inte en poplåt från 60-talet... :wacko:
Eddis mix här på slutet är det vi vill höra, för Böfvulen.. :D

Ola:

--- Citat från: bjurte skrivet 20.08.2013, 10:56:19 ---Meehhh. vad har ni gjort med låten, all den häfftiga attacken på bas och trummor bara borta ??? :o
Det är väl för tusan inte en poplåt från 60-talet... :wacko:
Eddis mix här på slutet är det vi vill höra, för Böfvulen.. :D

--- Slut citat ---

gött  :D it´s done

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion