Kontrollrummet

ipad och pc...

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad brynte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 121
    • Visa profil
    • andreasbryntesson
kör med pc och cubase 7, men är lite småsugen på nästa ipad, som väl ska släppas snart...
hur är det med kompatibiliteten där tro?
det finns ju en hel drös med användbara och roliga musikappar till ipad och jag funderar alltså på om det ev skulle funka att jobba fram idéer osv i ipad, för att sedan importera dom till cubase 7 på min pc!?
har testat några musikappar på android och tycker det är väldigt roligt att utnyttja tekniken, när man inte sitter hemma vid datorn, men tyvärr ligger ju android en bra bit efter apple (än iaf), när det gäller musikappar, så det är därför jag överväger ipad!


there's no fate but what you make...
www.andreasbryntesson.com


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad tsmalmbe

Köpte just en irig för några euro (för att använda på stugan ex-tempore och så). Har inte alls kollat vilket sekvenserprogram (om alls något) fungerar med den. Alla tips är välkomna!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Köpte just en irig för några euro (för att använda på stugan ex-tempore och så). Har inte alls kollat vilket sekvenserprogram (om alls något) fungerar med den. Alla tips är välkomna!

Cubasis funkar utmärkt med iRig (glöm inte ta hem audiobus-appen så kan du "routa" i stort sett alla musikappar från och till varandra)


Utloggad tsmalmbe

Finns det någon gratissekvenser som ger möjlighet attt leka med irig? kan man använda irigens effekter i en sekvenser, eller är det så irigen bara blir en "input" i en sekvenser, som en DI:ad gitarr?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Finns det någon gratissekvenser som ger möjlighet attt leka med irig? kan man använda irigens effekter i en sekvenser, eller är det så irigen bara blir en "input" i en sekvenser, som en DI:ad gitarr?

Med audiobus så kan du använda iRigs effekter i tex cubasis. Dom flesta seriösa musikappar stöder audiobus.

http://audiob.us/
« Senast ändrad: 05.07.2013, 18:32:55 by jonnerstone »


Bugger

  • Gäst
Det finns givetvis daws för ipad som funkar bra så du behöver inte pcn egentligen. Det finns även små billiga usb ljudkort för nån hundring på kjell o comp med audio in stereo som man kan koppla på ljudkällor och spela in med.

Det man glömmer det är att snart har man måst skaffa samma grejor som man redan har till datorn så det blir kanske inte riktigt lika portabelt och smidigt som det ser ut på ytan. Skulle tro att man uppskattar en vettig laptop bättre över tid.