Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Ta det som det kommer
Eddi:
Jepp mycket Tokai över detta är det alltså en cover? Helt i din gränd i sådana fall. Lyssnade innan jag läste och jag gillar verkligen mandolinen i detta - dragspelet är för gnälligt o kan med fördel bytas till en Hammond trots att dragspelet verkar vara heligt så tycker jag så :D men du gör som du vill såklart.
Skön låt anyway :)
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 09.08.2013, 20:13:51 ---Jepp mycket Tokai över detta är det alltså en cover? Helt i din gränd i sådana fall. Lyssnade innan jag läste och jag gillar verkligen mandolinen i detta - dragspelet är för gnälligt o kan med fördel bytas till en Hammond trots att dragspelet verkar vara heligt så tycker jag så :D men du gör som du vill såklart.
--- Slut citat ---
Glömde att säga det men jag imponerades av ljudet och spelet på mandolinen.
Tokai:
--- Citat från: Eddi skrivet 09.08.2013, 20:13:51 ---Jepp mycket Tokai över detta är det alltså en cover? Helt i din gränd i sådana fall. Lyssnade innan jag läste och jag gillar verkligen mandolinen i detta - dragspelet är för gnälligt o kan med fördel bytas till en Hammond trots att dragspelet verkar vara heligt så tycker jag så :D men du gör som du vill såklart.
--- Slut citat ---
Nej det är ingen cover. Använde mig bara av den engelska texten och gjorde en översättning. Har aldrig hört låten, vill inte heller. Men dyker väl upp i nåt youtubeklipp - helst inte min tråd!
Dragspelet är decimerat betydligt,det funkade inte så bra, upp med stråkarna istället.
Nu drog jag ner mandolinen lite bara för det innan jag läste ditt svar men den hörs nog ändå
Varför är det Tokai om detta? Fattar inte. Här försöker jag göra nåt ganska enkelt och vanligt... Jag kräver en avhandling om detta :o :)
Tokai:
--- Citat från: MaxB skrivet 09.08.2013, 20:35:54 ---
--- Slut citat ---
Glömde att säga det men jag imponerades av ljudet och spelet på mandolinen.
--- Slut citat ---
Thanks man, det finns en banjo med också, ej äkta. Tog en banjo sample och la på arpegg... hur det nu stavas.
Eddi:
:lol: En avhandling om Tokaiskt ljud jo det går nog att ordna ska fundra lite....
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida