Forum > Färdiga produktioner
1up-Oigada de (8 minuter)
Eddi:
Javisst är det filmmusik bra sådan dessutom underbara harmonier som ger en krypande läskig känsla i första halvan - själv tänkte jag på Jack the ripper men då behövs ett Psychoavsnitt runt 350 sen slutar den ju i dur så nja kanske inte Jack the ripper ändå. Riktigt bra anyhow :D
1up:
--- Citat från: Eddi skrivet 14.08.2013, 01:05:56 ---Javisst är det filmmusik bra sådan dessutom underbara harmonier som ger en krypande läskig känsla i första halvan - själv tänkte jag på Jack the ripper men då behövs ett Psychoavsnitt runt 350 sen slutar den ju i dur så nja kanske inte Jack the ripper ändå. Riktigt bra anyhow :D
--- Slut citat ---
Tack Eddi :)
Nu när jag lyssnar ett par dagar efter jag skrev låten låter den mer "mörk" än när jag skrev den. Intressant det där att uppfattningar ändras över tid. Jag föddes tyvärr för sent för att kunna delta i Hitchcocks produktioner, men finns väl kontemporära förmågar som behöver få ett lyft till sina storfilmer.
Sigmunds:
Bra jobbat ! Det blev 8 min klassisk meditasjon nå på morgonen, kändes bra..
Jeg satt å ventet på at det skulle skje mer etter hvert. Melodilinjene blir gjentagende frågande, det liksom henger igjen i luften for mange ganger.. Hadde önskat at det öppnade seg i en større sammenhengende positiv melodi.., men det hadde jo blitt en annen film :) og så hadde det vært på sin plass men horn og pauker
Roffe H:
Väldigt snyggt...passar ju till vilken film som helst faktiskt, (men nåt lugnt och stilla) kanske en fullständig solluppgång eller kanske en solförmörkelse, tar kanske 8 minuter. :)
/Roffe H
1up:
--- Citat från: Sigmunds skrivet 03.09.2013, 09:54:27 ---Bra jobbat ! Det blev 8 min klassisk meditasjon nå på morgonen, kändes bra..
Jeg satt å ventet på at det skulle skje mer etter hvert. Melodilinjene blir gjentagende frågande, det liksom henger igjen i luften for mange ganger.. Hadde önskat at det öppnade seg i en større sammenhengende positiv melodi.., men det hadde jo blitt en annen film :) og så hadde det vært på sin plass men horn og pauker
--- Slut citat ---
Låten tar många olika svängar / vändningar och det är riktigt att man gärna vill höra ett tema fortsätta under en längre stund.
Improviserade fram detta i en tagning, låter denna vara, men i framtida låtar...
Tackar för lyssning och givande kommentar!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida