Forum > Demolåtar
Gurano & Harmonica Mike - Cadillac Eldorado
egghuvud:
Har inte mycket att tillägga från vad de övriga sagt. Snygga gitarrfigurer, rolig text bra munspel och sång. Lite murrigt i mixen men version två lät bättre. :)
Gurano:
--- Citat från: Plinka skrivet 15.08.2013, 01:09:49 ---Nu har den allt fått sig ett lyft sen förra lyssningen, helskön låt!
--- Slut citat ---
Tackar :D
--- Citat från: egghuvud skrivet 15.08.2013, 11:07:55 ---Har inte mycket att tillägga från vad de övriga sagt. Snygga gitarrfigurer, rolig text bra munspel och sång. Lite murrigt i mixen men version två lät bättre. :)
--- Slut citat ---
Tackar du oxå :D
/G
Emulator:
Trynorgel och sång bra i vanlig ordning. Brukar normalt av någon anledning inte gilla såna tokroliga texter, men det här gjorde ni bra.
Enda anmärkningen jag har är att basen känns lite otajt på ett par ställen. En taktfetischist som jag hade klippt upp och flyttat i daw'en.
Kul samarbete annars!
Gurano:
--- Citat från: Emulator skrivet 17.08.2013, 21:28:49 ---Trynorgel och sång bra i vanlig ordning. Brukar normalt av någon anledning inte gilla såna tokroliga texter, men det här gjorde ni bra.
Enda anmärkningen jag har är att basen känns lite otajt på ett par ställen. En taktfetischist som jag hade klippt upp och flyttat i daw'en.
Kul samarbete annars!
--- Slut citat ---
Tacka för lyss och komment
Jag tror att både jag och HM har släppt denna nu och gått vidare med nya alster.
För min smak så är basen fullt fungerande som den är - risken är i mina öron att om det blir för mycket millimeterprecision så blir den okul/tråkig att lyssna till, att man helt enkelt tappar en känsla och övergår till mer maskinellt skapande ... men det är ju jag det :)
/Gurano
Emulator:
--- Citat från: Gurano skrivet 18.08.2013, 19:59:51 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 17.08.2013, 21:28:49 ---Trynorgel och sång bra i vanlig ordning. Brukar normalt av någon anledning inte gilla såna tokroliga texter, men det här gjorde ni bra.
Kul samarbete annars!
--- Slut citat ---
Tacka för lyss och komment
Jag tror att både jag och HM har släppt denna nu och gått vidare med nya alster.
För min smak så är basen fullt fungerande som den är - risken är i mina öron att om det blir för mycket millimeterprecision så blir den okul/tråkig att lyssna till, att man helt enkelt tappar en känsla och övergår till mer maskinellt skapande ... men det är ju jag det :)
/Gurano
--- Slut citat ---
Jo, mam skall ju inte göra något man inte vill. Däremot så upplevs tajt bas aldrig som maskinell eller tråkig om den är spelad av en människa. DEt där mikrometerprecisa som går över till maskinell produktion ligger nog mer hos skaparen, man känner att glädjen försvinner och det bara poleras :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida