Forum > Färdiga produktioner

ola och kennet : Full throttle engine roar

<< < (5/5)

egghuvud:
Hmm låten är bra. Det är ett rejält tryck i rösten så sången är jag väldigt förstjust i. Tycker att trummorna låter väl monotont programmerade "metal foundry" Är de spelade? I så fall lite för hårt qvanitserade. Lite för monotont för genren.

Det största problemet för mig är nog att det är så mycket reverb att allt låter onynaserat som en ljudgogga. Nej jag tycker att mixen måste bli tydligare liksom krispigare och att alla instrument har sin logiska plats. Just nu låter det som en massiv ljudvägg i mitten av ljudbilden där mycket av nyanserna t ex i gitarrspelet går förlorade. Det låter ganska mäktigt men lite för mycket wall of sound om ni förstår hur jag menar.

Sång gitarrer och bas är däremot oklanderliga och mycket bra gjort.  :)

Altsax:
En redan bra låt blev tre gånger bättre  :wub:

Jocke:
Oj...  B)

Vicken låt! :) Det här blev kanon. Älskar den knarriga basen - brutalt!  ;) Det ska väl vara hålligång från början till slut i den här genren men jag tror att kompositionen kunde tjäna på om trummisen lugnade ner sig lite i de partierna med långa toner - efter 77 tex. Det kunde skapa lite kontraster som får de snabba styckena att uppfattas som ännu ösigare! ;) Tycker pukan där i mellanspelet skulle tjäna på att bara spela en rak ödesmättad takt. Men det är bara detaljer - vilket ös!  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion