Forum > Demolåtar

Gurano & Plinka - Caught by the wind

<< < (4/9) > >>

Asti:
Ja, nu tycker jag sångnivån är bra! Man får en bättre närhet i Plinkas fina sång.
Vill inte röra till det, men personligen tycker jag det blev lite för mycket virvlar och cymbaler i början....
/Asti

zorrow:
Kanonvackert! Bra spelat och sjunget. Har lyssnat på båda versionerna och tycker att virveln skall bort men att några få cymbaler kan vara kvar dock inte alla. Precis innan virveln gör gitarren en figur som låter lite för bluesigt i mina öron med tanke på resten av tongångarna i sången. Härlig närhet i sången :wub:

Gurano:

--- Citat från: Altsax skrivet 05.08.2013, 12:37:47 ---Låter bra detta :)
Det var mer än bara vinden som fångade mig.
(lägg på vindsus i slutet?)

--- Slut citat ---
Tackar
Ska testa vind på slutet om jag får fatt på ett bra ljud :)

--- Citat från: Marsall skrivet 05.08.2013, 13:00:40 ---Jag säger bara som efter första refrängens avslutning..aaaaaahhhh Underbart!.. :wub: :wub: Synd att underbart e så kort...Skulle vilja haft Ännu nån refrängen till Men det får jag väl inte  :D...iaf nu är den arkiverad i min samling hits på Kr volym 10  ;)

--- Slut citat ---
Kul att hamna i någons samling KR volym 10 :)

--- Citat från: Asti skrivet 05.08.2013, 14:15:15 ---Ja, nu tycker jag sångnivån är bra! Man får en bättre närhet i Plinkas fina sång.
Vill inte röra till det, men personligen tycker jag det blev lite för mycket virvlar och cymbaler i början....
/Asti

--- Slut citat ---
Jo det blev för mycket - håller med. Har desarmerat det en del nu,

--- Citat från: zorrow skrivet 05.08.2013, 22:53:30 ---Kanonvackert! Bra spelat och sjunget. Har lyssnat på båda versionerna och tycker att virveln skall bort men att några få cymbaler kan vara kvar dock inte alla. Precis innan virveln gör gitarren en figur som låter lite för bluesigt i mina öron med tanke på resten av tongångarna i sången. Härlig närhet i sången :wub:

--- Slut citat ---
Tackar. Bluesfiguren stannar nog, men jag drog bort en hel del trumgrejs :)

Tack för tankar
/G

Plinka:
Ja, blev bra där med någon symbal här o där  :), ganska lagom nu tror jag  :)
Skulle all omarbetning innebära omtagningar på sången så är det lugnt, bara att hojta!
Lite vind på slutet som någon föreslog kanske är en fin idé  :)

Emulator:
Stora beållningen är stämningen som byggs upp i början, riktigt skön. Man sugs in i något drömskt, som tyvärr får sig en hink kallvatten av bluesfiguren där som eq nämnde. Jag tycker den skall bort, i min värld så väckte den mig ur drömmen.

Riktigt bra samarbete ni fått till!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion