Forum > Demolåtar
Gränsfejd - Landsgränsvägen - Färdig nu? 1/4
Wernborg:
--- Citat från: ynot skrivet 05.08.2013, 22:06:23 ---Har inte läst alla begåvade tankar
Men Jag skulle nog inte passa i i grannskapet inget nytt under solen iofs
Tom Waits kanske skulle få detta att funka för mig med lite bastuba o megafon sång
Men som sagt inget fel på surströmming men inget för mig .. hur bra den är tillagad
Kram'T
--- Slut citat ---
Jag tror du skulle passa utmärkt i grannskapet. Vi behöver en basist. :D
--- Citat från: zorrow skrivet 05.08.2013, 23:11:07 ---Kanske inte min kopp te men jag har lyssnat och tycker att sången är lite dovt mixad. Då och då kan jag höra stämmor men det är lite otydligt och kan du inte lägga fler stämmor på valda delar. En sån här låt är ju liksom perfekt för det. Lindome? Därifrån kommer ju min släkt way back. Har sett gamla fotografier. Ser fint ut :D
--- Slut citat ---
Precis. Stämmorna finns där men är för låga. Jag är "ny" i Lindome. Flytta hit efter 2004 efter ett tag i Göteborg. Ursprungligen smålänning.
--- Citat från: equality skrivet 05.08.2013, 23:18:46 ---"Få ord på lång tid", skrev emulatorn. Min största invändning också. Inget fel på musiken, bra plattform till den fina texten men när man liksom måste sitta och vänta på nästa fras i en treackordsvers blir det seeegt. På med Winnerbäck-frenesi i verserna och publikens öron spetsas, absolut! :P Refrängen är helt ok liksom sticket.
--- Slut citat ---
Helt rätt. Arbetar om texten i detta nu.
--- Citat från: Plinka skrivet 06.08.2013, 00:18:56 ---Hej! Ja men den är ju snyggt producerad, allt välarbetat :) men kan hålla med om att det saknas något... så tycker att Max banjo hjälper till, blir faktiskt roligare att lyssna på! :D
--- Slut citat ---
Håller med dig om att något saknas. Men det är inte banjo! :lol:
--- Citat från: MaxB skrivet 06.08.2013, 14:43:34 ---Bra att du talar om, så jag vet, trodde faktiskt du skulle gilla. Lite mellotron, kanske? :lol:
Om jag sparar din låt då den är klar kommer jag säkert öva massor på banjon, till den! :rolleyes:
--- Slut citat ---
:lol:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 06.08.2013, 15:50:32 ---Int riktigt min bit kaka detta... Snygga gitarrer i alla fall. Lite dov ljudbild... låter lite som jag minns att det lät då tonhuvudet på kassettspelaren behövde rengöras :rolleyes:
// Space
--- Slut citat ---
Får ta fram iso-spriten till nästa mix. :D
--- Citat från: jonnerstone skrivet 06.08.2013, 16:22:57 ---Håller med vad en del sagt här. För lite text och lång väntan i och till verser. Sångstilen som e lite sådär Lasse W:ig tilltalar mig inte heller. Dock så finns här ju element till en riktigt bra poplåt som i mina öron hade förtjänat en lite bättre inramning. Det finns ju lite Kent-vibbar framförallt på början av refrängen som har samma uppgång som refrängen i deras "Utan dina andetag".
Lite mer inåtvänt arr åt Kent-hållet hade kanske med andra ord funkat bättre. Orgel på den här? Inte om du frågar mig.
Banjon var iofs lite kul, men tyvärr har banjo en tendens att smaksätta en låt för mycket åt det glada/peppiga hållet och jag ser hellre en lite mörkare inramning som kontrast till den trevliga texten.
Andra trummor skulle nog också sitta fint. Lite skramligare och större.
Kan se framför mig hur denna låten spelas framåt småtimmarna på gårdsfesten när alla är sådär skönt berusade och sentimentala :)
Micke
--- Slut citat ---
Hmm. Många goda synpunkter. Popsong-makeover kan det säkert bli vad det lider. :D
Japp. Hoppas på en sentimental avslutning på konserten nästa helg.
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.08.2013, 11:07:53 ---Jag skall inte salta i såret,men jag tyckte banjon var helrätt i låten.
Låten som sådan,kanske lite småtrist,ohyggligt bra lirat as usual och ljudet bra.
Kanske låten blir "bättre" med en djupare mer ingående text - eller va faen - kör med banjon.Då kan du skriva en kul text och vips har du nåt..
Jag tyckte det var helfräckt.Ibland måste man gå utanför boxen och våga vägra mainstream :D
Mike
--- Slut citat ---
Det är ju en "pripps blå-låt". Lite naturromantisk, och inte större djup eftersträvas faktiskt i denna. Skulle jag dra den utanför mainstreamfåran arrmässigt så är det nog snarare mer slammer och mörker som är receptet som Jonnerstone var inne på.
Tar mig lite emot egentligen att göra sån här musik. Jag vill ju göra cool Depeche-aktigt rockelektro och inte Winnerbäck/Tennander-rock typ. Det är alldeles för lätt att arra så som jag arrat nu. Rockbandssättning liksom, det spelar sig fullständigt själv för mig, på rutin, men blir kanske inte så särskilt spännande. Å andra sidan är huvudmålet med inspelningen att agera backtrack för kommande spelning. (Bas+trummor) Till det tror jag personligen att det är perfekt, men inte optimalt att "släppas" för lyssning enbart. Då behöver jag arbeta om den. Får se lite vart det tar vägen.
Tack snälla ni för alla synpunkter. Fortsätt gärna för den delen också...
:)
Roffe H:
Du har redan fått många goda tekniska råd så jag nöjer mig med följande kommentar. Lugnt men samtidigt tungt (gillar tempot som ger tyngd). Bra text, lir, musik och stämmor. En värdig och fin hyllning till hembygden. :)
/Roffe H
Wernborg:
Då var detta stycke sent om sider uppdaterat och förhoppningsvis färdigställt inför slutmix som ännu inte är gjord.
Denna och minst två låtar till kommer på en ep före midsommar. En av de bredaste (läs:spretigaste) plattor och sett dagsljud tror jag. ;)
Nya versionen finns i första inlägget.
Altsax:
Den har utvecklat sig bra.
Gyllene tider får se upp, det finns ett nytt band i stan
B)
Eddi:
Glömt den förra men jag tror munspelet är nytt och det förgyllde.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida