Forum > Demolåtar
Gränsfejd - Landsgränsvägen - Färdig nu? 1/4
Wernborg:
Hemskt ledsen Max. Banjo är inte min kopp te. Många gillar det men i mina öron låter det som en trasig gitarr uppmikad med sämsta möjliga mikrofon. :D
MaxB:
Bra att du talar om, så jag vet, trodde faktiskt du skulle gilla. Lite mellotron, kanske? :lol:
Om jag sparar din låt då den är klar kommer jag säkert öva massor på banjon, till den! :rolleyes:
spacetrucker:
Int riktigt min bit kaka detta... Snygga gitarrer i alla fall. Lite dov ljudbild... låter lite som jag minns att det lät då tonhuvudet på kassettspelaren behövde rengöras :rolleyes:
// Space
jonnerstone:
Håller med vad en del sagt här. För lite text och lång väntan i och till verser. Sångstilen som e lite sådär Lasse W:ig tilltalar mig inte heller. Dock så finns här ju element till en riktigt bra poplåt som i mina öron hade förtjänat en lite bättre inramning. Det finns ju lite Kent-vibbar framförallt på början av refrängen som har samma uppgång som refrängen i deras "Utan dina andetag".
Lite mer inåtvänt arr åt Kent-hållet hade kanske med andra ord funkat bättre. Orgel på den här? Inte om du frågar mig.
Banjon var iofs lite kul, men tyvärr har banjo en tendens att smaksätta en låt för mycket åt det glada/peppiga hållet och jag ser hellre en lite mörkare inramning som kontrast till den trevliga texten.
Andra trummor skulle nog också sitta fint. Lite skramligare och större.
Kan se framför mig hur denna låten spelas framåt småtimmarna på gårdsfesten när alla är sådär skönt berusade och sentimentala :)
Micke
Harmonica mike:
Jag skall inte salta i såret,men jag tyckte banjon var helrätt i låten.
Låten som sådan,kanske lite småtrist,ohyggligt bra lirat as usual och ljudet bra.
Kanske låten blir "bättre" med en djupare mer ingående text - eller va faen - kör med banjon.Då kan du skriva en kul text och vips har du nåt..
Jag tyckte det var helfräckt.Ibland måste man gå utanför boxen och våga vägra mainstream :D
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida