Forum > Färdiga produktioner
Zorrow - Who am I
Jocke:
Ja det var jäkligt deprimerade tongångar men så bra! ;) Är otroligt svag för riffbaserad rock och det här är riktigt skönt att lyssna på. :)
Slutcymbalen vid 52 - innan det lugnare partiet - kunde du "nypa lite" och inte låta den klinga ut - eller kanske kort break...? Sedan drar det igång igen och det är något som får det att låta lite otajt efter 192 innan riden kommer in - undrar om det inte är utklingningen av cymbalerna som spökar igen för mig...? Men på det stora hela ett skönt stycke! :)
bjurte:
Fn.. va bra Gitarrsound du får med denna där, jag inser ju nu att det var X:et jag skulle ha köpt.. :(
För mycket Jazz häng i min...
Gillar det Slöa Doomiga här bra sång, men det är inte du va ??
zorrow:
--- Citat från: MaxB skrivet 02.08.2013, 21:33:58 ---Tunga kompgitarrer och skönt sololjud!
Gillar dubbningen av sången med en mörkare röst bakom.
Tack Max för lyssning och kommentar. Visst blir det djupare med en mörkare röst bakom. Det var min kompis Mats idé, så all cred till honom för det!
--- Slut citat ---
--- Citat från: Altsax skrivet 02.08.2013, 21:57:41 ---Epicus doomicus metallicus - "Demons gate" (into the demons lair)
Fast uppgraderad till 2013
Me like this :)
:D Tackar för "demonisk" kommentar ;)
--- Slut citat ---
--- Citat från: Marsall skrivet 02.08.2013, 22:27:26 ---Låter som Seattlerock" möter doom ..bra sång o gillar plockguran den höjer låten extra :)...låter hur bra som helst hela klabbarparn" B)
Tack Marsall för lyssning och vänlig kommentar. Seattle rockar! :D
--- Slut citat ---
--- Citat från: Eddi skrivet 02.08.2013, 22:39:33 ---Har barablyssnat. IPaddan men det låter otroligt bra. Är det Y10 det här? Är Mats med eller har du ptchat din vox - jag tror det senare. Som sagt jäkligt bra med oväntade tongångar emellanåt. Top noch :D
Hej Eddi! Visst är det Mats som sjunger, min stora sångaridol! Han har skrivit texten och lagt sångmelodin. Som ofta, klarar jag mig inte utan honom för att få stuk på en låt. THRX10 har, som sagt, använts rakt över på gitarr och bas. Hälsa Jerri!
--- Slut citat ---
--- Citat från: bjurte skrivet 03.08.2013, 11:20:41 ---Fn.. va bra Gitarrsound du får med denna där, jag inser ju nu att det var X:et jag skulle ha köpt.. :(
För mycket Jazz häng i min...
Gillar det Slöa Doomiga här bra sång, men det är inte du va ??
--- Slut citat ---
Tjena kompis! Och nä, det är inte jag utan Mats som sjunger. Han gör det grymt bra tycker jag. Jag har dubbat gitarren med två olika ljud från THRX10 hela vägen för att "fetta" till ljudet. Kanske att basen inte framträder med den tydlighet som jag vill?? Har du inga mixningstips? Eller funkar det som det är?
--- Citat från: Jocke skrivet 03.08.2013, 11:09:10 ---Ja det var jäkligt deprimerade tongångar men så bra! ;) Är otroligt svag för riffbaserad rock och det här är riktigt skönt att lyssna på. :)
Slutcymbalen vid 52 - innan det lugnare partiet - kunde du "nypa lite" och inte låta den klinga ut - eller kanske kort break...? Sedan drar det igång igen och det är något som får det att låta lite otajt efter 192 innan riden kommer in - undrar om det inte är utklingningen av cymbalerna som spökar igen för mig...? Men på det stora hela ett skönt stycke! :)
--- Slut citat ---
Tjena Jocke, skall kolla vid 52 och framförallt din fundering kring 192 som jag också känner av i ryggmärgen även om det rent logistiskt ser ut att funka. Tack för bra tips!
bjurte:
Tycker Basen låter kanon lixom hela mixen...
Det enda mixtrixet jag har att nämna är ju trummorna.. ;) Men-men.. Dom funkar.
tigersoul:
Det här var riktigt trevligt, vet inte vad jag ska pipa om här, känns stundatals lite som att sången kunde limma LIIIIITE bättre i mixen kanske men det är ingen stor grej, gillar helt enkelt, inget konstruktivt mer att tillägga utöver saker som redan sagts *grr*
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida