Kontrollrummet

stajo - always in my mind

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Tjena

Tänkte kolla läget vad gäller en låt.

Inväntar just nu vokaler så för tillfället sjunger jag själv likaså gäller gitarren som jag snabbt la på, önskar något av samma stuk fast 500 hundra gånger bättre...

Vad jag ville ha svar på är om materialet för övrigt är mixklart. Tänkte om man stör sig på upplägg mm. Sången kommer ju lite snabbt och inget riktigt intro men tanken var att komma in i låten lite snabbt och en liten annorlunda början. En annan fråga handlar om breaket, funkar det eller ligger det för långt ifrån låten i övrigt.

Just nu har jag bara vridit till lite nivåer och sådant men sitter nu och läser mixologi tidningen så den kommer jag följa och se om man får till något när det är sådax.

och sedan kan det ju vara att man är alltför likt något annat, vad det nu är, så man bör lägga ner hela projektet... tex tyckte jag först refrängen var lite like erase and rewind med cardigans.. fast det är kanske bara någon takt ;)

http://www.speedyshare.com/931769414.html

Tack på förhand
/Staffan
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad tsmalmbe

Virvelsoundet är unket.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Virvelsoundet är unket.

haha shit det är bara att lägga ner skiten då ;)...


oki har inte tänkt på det skall kolla det :)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Hinner bara lyssna en gång, resfeber... Stark melodi som alltid och du har ett eget bra sound. Man hör att det finns en del att jobba med. Elguran är bra tänk men lite otajt. Sången hörs att du har med rätta bättre självförtroende men några toner skulle ex melodyne fixa. Bra melodi- och refräng(!)-känsla. Bra arrad, med lite filande så....
 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Hinner bara lyssna en gång, resfeber... Stark melodi som alltid och du har ett eget bra sound. Man hör att det finns en del att jobba med. Elguran är bra tänk men lite otajt. Sången hörs att du har med rätta bättre självförtroende men några toner skulle ex melodyne fixa. Bra melodi- och refräng(!)-känsla. Bra arrad, med lite filande så....
 

Hej, trevlig resa :)!

Jo elguran var bara något jag slängde på lite snabbt för att visa någon annan hur jag tänkt så den skall göras om men vill behålla själva grundide'n. Sången skall någon annan också lägga hehe. Tja då funkar det ganska bra då om jag filar lite och så ;) ...

Tack för komments!
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad tsmalmbe

Virvelsoundet är unket.

haha shit det är bara att lägga ner skiten då ;)...


oki har inte tänkt på det skall kolla det :)

Nänä, det var det enda jag hade att kommentera sidu. Så resten var bra, men finne som man är så håller man ju inne med det.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Virvelsoundet är unket.

haha shit det är bara att lägga ner skiten då ;)...


oki har inte tänkt på det skall kolla det :)

Nänä, det var det enda jag hade att kommentera sidu. Så resten var bra, men finne som man är så håller man ju inne med det.



sedan kommer väl allt på en gång och då gäller det att hålla sig undan...

nämen du fick mig att störa mig på virvelsoundet, skall ju testa och skära lite och så när det kommer till mix, det är ju ez de kanske redan är beskurna etc?
tack,tack
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jajjamen Stajo!

Gräver inte ner mig i detaljer bara konstaterar att låten e snygg och behöver fås till ett snyggt slutresultat. Snygga ackordgångar och en jäkla potential, laikit!
Väntar på följande version :)

h. JOhan

---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Staffan,.
Bra låt och snyggt arrat.Hittar inget som stör eller sticker ut.Visst guran är inte hundra,men den är äkta.Pianot snyggt i bakgrunden,schysst lir där..Bra trum programmering,ez funkar här.Basen låter bra,vilken plugg kör du med?

Det blir 4 mickar totalt.

Mvh
Micael


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Jajjamen Stajo!

Gräver inte ner mig i detaljer bara konstaterar att låten e snygg och behöver fås till ett snyggt slutresultat. Snygga ackordgångar och en jäkla potential, laikit!
Väntar på följande version :)

h. JOhan



Gott att det går hem. Är väl mest nöjd med versen som jag tycker flyter på bra. Hoppas på lite sång, och gitarrpålägg i slutet av sommaren och sedan skall det mixas.
Tack för komments och uppmuntran
/Staffan
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Hej Staffan,.
Bra låt och snyggt arrat.Hittar inget som stör eller sticker ut.Visst guran är inte hundra,men den är äkta.Pianot snyggt i bakgrunden,schysst lir där..Bra trum programmering,ez funkar här.Basen låter bra,vilken plugg kör du med?

Det blir 4 mickar totalt.

Mvh
Micael

Hej Micael!
Då hoppas jag slutresultatet skall nå hela vägen fram... :). Har börjat lugna mig lite i pianospelet och istället inrikta mig på att lägga där det gör skillnad så att säga, ja förutom breaket där jag bara var sugen att ösa lite, det blir ju så sällan man spelar, i princip bara när jag spelar in. Trummorna är ez som sagt och klippt in hela takter så någon vidare programmering är det ju inte men tycker nog det funkar ganska bra ja. Basen är en gratisplugg nu kommer jag inte ihåg vad den heter för jag sitter inte hemma, något med 4 och bas..  :unsure:, återkommer där.

Tack för comments.
/Staffan
www.myspace.com/staffanjonsson