Forum > Färdiga produktioner
Asti - Hear me calling (klar)
Eddi:
Passerar som bra kåntry även om man inte riktigt ser den där kåvbojen framför sig riktigt. :D
Dividend:
Du ska sjunga det här som Asti och inte som en cowboy - för karaktärens skull.
Har väl lite svårt för country - men det är en bra melodi (som vanligt) du hittat.
Asti:
MaxB - Kul att du tycker det låter bra! Jo, man måste öva! :)
Bra att du håller i banjo-spelet. Tar säkert tid att komma in i!
Plocket är mitt dåliga samvete.... ska försöka få till det snart. :rolleyes:
Emulator - OK, får kolla över sången och s-ljuden! Roligt att du tycker det är snyggt! :)
bjurte - :D
Jocke - Jo, det är lätt att country blir sliskigt och på gränsen till dansbandsmusik.... en svår balansgång.
Kul att melodi och harmisar ändå faller i smaken. ;)
Eddi - Nå, det här nog mer en blandning av country och singer/songwriter-stuk kanske...? :wacko:
Dividend - Men jag tycker nog att jag sjunger som Asti...fast kanske omedvetet försöker efterlikna Sexsmith & c:o... :unsure:
Kul att du tycker melodin är bra trots allt! :)
Tack för era kommentarer! Förstår att country inte är någon speciellt älskad musikform här på KR! :rolleyes:
Eller, vilket är troligt, är jag ingen bra tolkare av denna musik. :o
Jag tänkte mig denna låt först enbart som ett akustiskt gitarrplock och sång, men det blev så här till slut....
Ville i första hand se hur plocket kunde låta. Men nu har jag testat det, så det är bara att gå vidare! :)
/Asti
zorrow:
Nåväl Asti, med din begåvning så kan du ju lattja mellan olika musikstilar. Som alltid proffsigt gjort och även om Bjurte inte gillar så gör jag det! :D
Plinka:
Några på forumet gillar nog country -jag älskar country och är en stor fan av bla Dolly Parton får jag väl erkänna... ;)
Steelgitarren sköter du ju jättesnyggt, men jag funderar över vad det är som gör vissa countrylåtar så bra...? Kanske behöver det hända något mer i den? Kanske behöver den vara mer åt bluegrasshållet? Eller kanske behöver du en Dolly vid din sida?
För övrigt jättesnyggt producerat ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida