Forum > Färdiga produktioner

Asti - Hear me calling (klar)

<< < (9/10) > >>

Håkan Nilsson:
Sticket i dur (ovanligt) blir nog snyggare ändå med andrastämman.
Den här låten skulle jag vilja stjäla o göra en lite rasp-rossligare ratversion av. Skriv ut texten så stölden blir enklare.  ;)

Jocke:
Förundrad över mig själv som aldrig lyssnat så mycket på country som senaste tiden... men det är samma låt var gång!  :rolleyes: Börjar gilla den här... eller vänja mig.  :unsure: Borde jag gå och snacka med någon?  :wacko:

Det är snyggt och välgjort men hade det varit någon annan än du som gjort den hade det inte varit detsamma!  :rolleyes:  :P

Plinka:
Hej igen!
Efter en lyssning till: Tycker den börjar så himla härligt, och att den är riktigt skön, tycker ännu bättre om den nu än innan ;)! Men om jag fick välja...om jag fick krångla till det lite för dig :rolleyes: skulle du bryta av låten mitt i...tex det där sticket på slutet, om det fick ligga mitt i istället, och helst av ett annat instrument som sticker ut!(det kanske är den där Maxs förbannade banjo som behövs :P  :lol: )
På det sättet hade den nog hållit mitt intresse vid liv hela vägen...men det är bara jag det :)

Harmonica mike:
Peter gör en Norge... :)

Och med den äran får jag säga.Hittar inget som inte sitter som det skall,bra jobbat.
Mata Norge radion,given hit där.

Testa att kontraktera Maxbanjon,det skulle förgylla än mer..NorgeFreddy,skulle inte heller vara så dumt,om han har tid.

Mike

Asti:
Håkan - Ja, jag tror andrastämman tillför en del....
            Blir spännande att höra din version!
Jocke - Ja, jag tror att det är dags att du söker hjälp!  :D
Plinka - Kul att du tycker om låten och sällar dig till den lilla skaran!  :)
           Låten innehåller inget stick som jag ser det utan består av vers + refräng 3 gånger
           och avslutas med en avkortad vers utan sång. Men jag har funderat på att man
           kunde minska arret till bara gitarrplock och sång i början av 3:e versen och sedan
           fullt arr igen när sista refrängen börjar, för att få mer variation....
           Banjo tycker jag inte passar in i det här arret.
Harmonica mike - "Göra en Norge"?  :D Har jag faktiskt inte hört förut! Skönt att du inte hittar några missar.
                           Freddy skulle kunna lägga en bättre steel, men jag har inte haft kontakt
                           med honom på ett tag.... Nej, det får nog vara så här tror jag.

Tack för lyss och tyck! Ska fundera över det där med variation i form av ändrat arr eller stick!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion