Forum > Färdiga produktioner

Asti - Hear me calling (klar)

<< < (6/10) > >>

bjurte:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 08.08.2013, 12:19:31 ---Att det är Astis fel att country finns, att han borde göra nåt åt era jobbiga barndomsminnen och få countrymusiken att försvinna, eller göra country som inte låter som country, eller helst borde Asti trolla så countrymusiken aldrig funnits.  :lol:

--- Slut citat ---

Allting är Astis fel !!
Hästkött i Findus Lasagne och Hästjazz på KR..   :wacko:   :D
Skärp till dig..

Pålle /t.f. Hästhandlare

Jocke:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 08.08.2013, 13:16:46 ---...som dock får mig att tänka på Mia-Marianne och Per-Filip / Där rosor aldrig dör  :wacko:  Hur i hela friden vet jag inte.

En fin låt som dock ( i mina öron) lider av ovannämnda association...

--- Slut citat ---

:lol:  Du kan då konsten att strö komplimanger omkring dig...  :rolleyes:  ;)

Asti:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 08.08.2013, 12:19:31 ---I den här tråden var det ovanligt gott om korkade kommentarer. Ni gillar inte country och på nåt vis får ni det till att vara Astis fel att country finns, att han borde göra nåt åt era jobbiga barndomsminnen och få countrymusiken att försvinna, eller göra country som inte låter som country, eller helst borde Asti trolla så countrymusiken aldrig funnits.  :lol:
Min åsikt är att låten är svinbra i sig själv, sången o hela alltihop är väldigt bra gjort. Ett helt perfekt traditionellt flöde av ackord, melodi, text o tempo. Skitskönt laidback sväng. Lyssnar man på rätt sätt svänger det här mer än låtar där trummisen slår sönder ett virvelskinn per vers.
Ni som tycker att man bör lägga in märkliga ackordsväxlingar eller nåt annat som gör att låten ska sticka ut på nåt märkligt vis, ni har ju inte fattat nånting. Att lägga in knepiga ackord eller solon på oväntade instrument på nåt Sean Banan-pajas-vis är ju skitenkelt. Däremot att göra det så här som Asti gjort från komposition o framförande, det är det som är det skitsvåra. Det här är lika bra som nån av Neil Youngs softare låtar, eller tex en låt av Emmulou Harris. Jag har lyssnat bra många ggr nu, det låter bara bra, jäkla bra låt som man vill höra på repeat länge o väl.
Ni som inte fattar vad bra country är, ni har verkligen mycket att lära er.  :)

--- Slut citat ---
Tack Håkan, det var ett försvarstal som heter duga!  :)
Jättekul att du gillar låten!
Nu är ju det här naturligtvis inte i närheten av Neil Young eller Emmylou Harris, men det värmer att höra ändå!
I yngre ålder hade jag inte mycket till övers för country, förknippade det med smörig musik av t.ex Buck Owens.
Men senare i tonåren fick jag upp öronen för Glen Campbel, speciellt Jim Webbs låtar och sedan kom grupper
som Poco, Eagles, Flying Burrito Brothers, Byrds m.fl. vilka hade mycket countrydrag i sin musik.
På senare år har jag upptäckt t.ex Alison Krauss och Ron Sexsmith, som också rör sig helt eller delvis
inom countryn. Ett tips: Lyssna gärna på någon äldre låt med Gram Parsons och Emmylou Harris! Vackert så man kan gråta.
Nåväl, jag tycker det är bra att alla skriver vad dom tycker om låten. Vill givetvis inte höra något annat.  :)
Tack för feedback!
/Asti

Asti:
Jocke - Men jag har fortfarande inte hajat vad du menar med "häst-lasagne"!  :D
Marruschkka - Kul att du iaf gillar min röst!  ;)
spacetrucker - Kul att du tycker det är melodiskt och vackert!
                      Visste du inte att jag kallar mig för Asti-Marianne och Peter-Filip när jag uppträder?  :rolleyes:
bjurte - Hur visste du att jag låg bakom hästköttet i Findus Lasagne...?  :o :unsure:
            För övrigt håller min fru med om att allt är mitt fel!  :)

Tack för era spontana och (förhoppningsvis) ärliga kommentarer!  :)
/Asti t.f. Spottkopp  B)

spacetrucker:
Glen Campbell var faktiskt en av mina stora favoriter då det begav sig... Gentle on my mind, By the time I get to Phoenix, Wichita Lineman... ojoj vilka låtar. Bloodline var den sista platta av honom jag köpte.... för hundra år sen

// Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion