Forum > Färdiga produktioner

Asti - Hear me calling (klar)

<< < (3/10) > >>

Eddi:
Jag tillbringade två somrar i Småland Grimslöv när jag var 13 o 14 bast - och sonen på gården som var ett år äldre konsumerade country som vore det anabola steroider - i ladugården på traktorn ja överallt så där grundades min country-allergi själv offrade jag mycken veckopeng i byns jukebox på Something som kontrast och vill jag minnas They´re coming to take me away - vad nu låten hette?
Jag har alltså fortfarande svårt för country men om jag måste lyssna på det så framstår Country ala Asti som ett bra alternativ.

Detta inlägg är helt utan sans och mening men ändå :D

Tokai:

--- Citat från: Eddi skrivet 04.08.2013, 03:35:18 ---Jag tillbringade två somrar i Småland Grimslöv när jag var 13 o 14 bast - och sonen på gården som var ett år äldre konsumerade country som vore det anabola steroider - i ladugården på traktorn ja överallt så där grundades min country-allergi själv offrade jag mycken veckopeng i byns jukebox på Something som kontrast och vill jag minnas They´re coming to take me away - vad nu låten hette?
Jag har alltså fortfarande svårt för country men om jag måste lyssna på det så framstår Country ala Asti som ett bra alternativ.

Detta inlägg är helt utan sans och mening men ändå :D

--- Slut citat ---

:lol: Kan inte låta bli! Ursäkta, men jag är inte förvånad att du fastnade för den där låten, så ovanligt udda för att vara 60-tal. Om en sinnessjuk person på väg att bli omhändertagen av polisen. Minns den väl. I klass med Surfin´bird.
För att återgå till ämnet: Country. Svängig, rivig country är bra. Såsig, sentimental, slickad country avskyvärd. Så det går inte att dra det över en kam. Jonny Cash är country. Är det dåligt? Bara frågar.
Inför första USA turnén flörtar the beatles med USA och spelar in en LP med bara i stort sett countryinfluerade låtar, t.o. m Help får väl nästan anses som country.
För att åter återgå till ämnet: Asti. Bra men inte mer. Krävs nåt mer för att sticka ut i mängden. Sliden kan vara lite mer framträdande, lite mer kaxig. Tänk dig att du står på en scen i Nashville med ett gäng bra musiker bakom dig som väntar på att gå på efter dig. Ge järnet Asti!

Gurano:
C&W är inte riktigt min bag. Tycker dock att det låter bra om mix, sång och instrument. Sången är dock mer Asti än C&W.
Det är, tycker jag, lite för mycket steelgura ... typ hela tiden - men det kanske ska vara så, vad vet jag?

Det kanske borde hända något extra i låten som gör att örat vill höra mera - så tänker jag!

/Gurano

equality:
Javisst! Bodde i Texas ett år och fick c & w pådyvlad även om jag mest lyssnade på ZZ top som också kom därifrån. Lap steelen hanterad med stil. Saknar några körande Nashvilletjejer annars Gran ol' Opry next. Kanske är lap steelen "på" för mkt. Låten är bra och hör sen!  B) Ett stick vore iofs inte fel.

Asti:
zorrow - Nej, jag behärskar tyvärr inte så många musikstilar. När det t.ex krävs lite tryck
             i sången räcker mina röstresurser tyvärr inte till. Men roligt att du gillar det här!   :)
Plinka - Kul att du gillar steel-guitaren! Problemet är nog att countrylåtar i regel kräver en riktigt
            bra sångare. Dom är utlämnande och innehåller sällan spännande harmonier i sig utan
            bygger på bra sång- och instrumentframförande. Tyvärr har man inte Ron Sexsmiths röst.
            Skönt att produktionen gillas!
Eddi - Låten hette så - "They´re coming to take me away ha-ha" och artisten Napoleon XIV.
          En skruvad sak som var en plåga ett tag, men kanske lite kul ändå... :)
          Jag lyssnade också hellre på Something!  Kul att du ändå står ut med lite country a la Asti!  :)
          Tror inte mitt svar innehåller särskilt mycket sens eller mening det heller.... :rolleyes:
Tokai - Jag tyckte Johnny Cash var värdelös när jag var yngre. Men när han de sista åren av sitt liv
           spelade in låtar som t.ex "Hurt" var jag tvungen att omvärdera honom och man måste erkänna
           att mannen hade en speciell utstrålning och en skön röst. Gjorde också en del fina duetter med bl.a. June Carter.
           Kan tyvärr inte spela bättre på steel-guitaren och skulle aldrig kunna tänka mig platsa på en scen i Nashville,
           så tanken är för mig orimlig... Men jag hoppas lära mig efterhand!  :)
Gurano - Kul att du tycker mix, sång och instrument låter bra även om du inte gillar musiken!  :)
              Du har nog rätt i att jag borde ransonera steel:en lite mer.... Ett stick vore nog inte heller fel!
equality - Ja, en tjejkör hade nog kunnat fylla ut en hel del! Kul att du gillar steel:en. OK, du går mot
               strömmen och gillar låten!  :D Kul! Nej, ett stick skulle antagligen förstärka variationen om inte annat.

Tack allihop för nyttig feedback! Ska försöka omsätta detta i handling!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion