Forum > Färdiga produktioner
Dividend - HONG KONG (nog klar)
Dividend:
Ny verre 2!
Den är över 8 minuter nu. 1 tonartsbyte. Massa mixeri (och en del stämföring) återstår, speciellt på slutet - men jag hoppas tanken går fram. Ett tema som jag skrev som tonåring (fick klicka in det från minnet, ingen keyboard så det tog nästan en halvtimme för att bli exakt som det var.) utgör centrum för den andra halvan.
Allt är ritat - keyboarden är i stan och väntar på att få bli spelad på.
Det är filmisk musik, och halvklassiskt samtidigt - lite kontrapunkt (speciellt i början) och jag varierar temata. Lite kines - tror jag behåller namnet Hong Kong. :)
Jag tycker det är svårt att förkorta ner den här har ni några idéer om vad som verkar överflödigt? Funkar dynamiken?
Kom och ge mig era tankar och förslag eller bara skriv vad ni tycker om skiten :D
1up:
Intressant resa. Tiden gick fort under lyssningen vilket är ett bra tecken. Ganska lätt orkestrerad. Skulle gärna höra mer bombastiskt / fylligt här och var. Överraskande innehåll ett par gånger glädjer.
Intryck är överlag mycket bra, något tunn- som lösning fler instrument, mer ljudmatta i stycket?
Harmonica mike:
God morgon :)
Jag satte på morgon kaffet och drog upp volymen ordentligt,trots denna tidiga timme..grannarna
Det fungerade fint på mig,svårt at säga vad du bör göra då du behärskar genren betydligt bättre än mig.
Jag gillade den så här,och skall avnjuta mitt kaffe till en lyssning till.Skönt att lyssna till din musik igen Per.
Mike
Jocke:
Vackert och finstämt! :)
spacetrucker:
...som tonåring lyssnade jag på Slades "Cum Feel The Noice" :P
Detta är just så bra som jag väntade mig. Intresset håller hela låten igenom. Snyggt hantverk ^_^
// Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida