Forum > Demolåtar

"The Melody" (Melodisk rock/metal, instrumental)

(1/5) > >>

bollkalle:
Tjena! Jag har gjort en instrumental rocklåt som är väldigt varierande i sitt arrangemang, lite spretig skulle man kunna säga.

Jag skulle vilja veta vad ni har för invändningar ang. mixningen? Egentligen är det bara gitarr jag har spelat in "på riktigt", basen och trummorna är programmerade. Har använt en bas-plug in som heter 4front Bass.

Lyssna och kommentera vad ni känner ang. mixen! :)

tigersoul:
Jodå det här var väl trevligt! Lite mer tryck i basområdet känns som att det saknas, jag drar på volymen men känner inte mycket av baskaggen? :P

Annars är det trevligt, kan bli lite enformigt kanske. Mixen har jag inte så mkt att klaga på förutom nämnda kommentaren om trycket i basområdet. Möjligen känns det lite olimmat, någon bus kompressor kanske?

Jocke:
Mycket "komp" blir det... men du gör det bra! :) Riffet i 6/8 och solot i 4/4? Det var länge sedan jag bytte taktart i en låt men det här funkar bra. Tycker ackepartiet behöver mer flow - ride + pad? Sedan behövs lite "överbyggnad för att "göra låt" av det här... Jag är själv likadan och provar varianter på samma tema - oftast tröttnar jag innan det blir klart!  :lol: Håller med Tigern om att det behövs mer tryck i botten.

Asti:
Kul, fantasifullt och snyggt! Riktigt snygga gitarrer.
Fräck övergång till den akustiska gitarren!
Jag saknar också lite tyngd/tryck i basen...
Låten behöver någon form av soloinslag tycker jag.
Sång, gitarr eller kanske en vild flöjt a la Ian Anderson..?
Bra!
/Asti

Jocke:

--- Citat från: Asti skrivet 31.07.2013, 12:25:30 ---...eller kanske en vild flöjt a la Ian Anderson..?

--- Slut citat ---

Tänkte du också på Bouree vid walking basen? ;-)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion