Forum > Demolåtar

Alatar - Time

(1/4) > >>

Alatar:
På tal om tidiga utkast: Här kommer en låtidee, som jag har gjort för ett tag sedan.
Den är i ett halvttidig skede. Det är inte den allraförsta utkasten till den här låten. Men det återstår nog en del att göra:

Sången är slask och låten otajt på sina ställen. Och den behöver mer tematisk omväxling, tror jag.

[mp3=200,20,0,left]http://www.alatarmusic.com/data/music/2013/Time_v2.mp3[/mp3]

tigersoul:
Jag tycker låtidéen definitivt kan fungera o jag blir nyfiken på vad texten handlar om, men det här frenetiska intonandet med rösten på alla fraser förstör det rejält för mig. Det kan säkert tolkas annorlunda av andra men för mig blir det mest en irritation när jag försöker höra texten. Annars en bra början!

bjurte:
Jag håller med Tigerponken här, jätteskönt pianoplink där jag inom mig hör många och sköna melodier, men där
det nu mest blir utdragna sökande toner utan tydlig melodi.
Det låter absolut bäst där det är instrumentalt och får mina tankar att tänka på 'Let it be' 
Bra skit.. ;)

equality:
Lovande stycke. Jag gillar detta, det är snyggt men tycker du skall tydliggöra vilken melodi som skall råda. Ganska många sådana nu. Tror att allt är självklart för dig som kommit på stycket. Kanske klarnar det med textsättandet.

MaxB:

--- Citat från: tigersoul skrivet 28.07.2013, 23:06:35 ---Jag tycker låtidéen definitivt kan fungera o jag blir nyfiken på vad texten handlar om, men det här frenetiska intonandet med rösten på alla fraser förstör det rejält för mig. Det kan säkert tolkas annorlunda av andra men för mig blir det mest en irritation när jag försöker höra texten. Annars en bra början!

--- Slut citat ---

Håller med tigersoul angående hur sången kommer in tyst och ut med högre volym, på varenda ord. Det blir konstigt och försvårar njutningen då jag lyssnar.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion