Forum > Demolåtar

Tigersoul - Så jävla ful - 1C

<< < (6/6)

Emulator:

--- Citat från: equality skrivet 29.07.2013, 16:09:56 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 29.07.2013, 11:35:59 ---Musik där texten bara är ett bihang intresserar mig sällan, det är ju någonting man vill kommunicera med musiken, vad är annars poängen?

--- Slut citat ---

Håller inte med dig där. Tycker även nonsentexter utan poäng kan ha sin poäng men det kan vi diskutera i en annan tråd.

--- Slut citat ---

Är enig med Eq här. Även om jag gillar när hela paketet jobbar åt samma håll, tex, musik, sånguttryck etc.

Hopplöst gripande tråd att läsa. Altsax, herre min skapare vad du kan skriva bra,  -och hemskt. Nån gång borde man göra musik av det du skrivit, bara läsa upp den ihop med mörk musik.

Nåja, till låten.

Det låter lite för snällt och polerat om soundet och sången för att matcha texten. Mer jävlaranamma och ångest i sången, mer brytande, morrande, skorrande, slamrande och slitande i låten skulle jag önska. Massa strängrassel på bas, gitarrer som nästan får rundgång å...ja, mer punk :)

my 2 c.

tigersoul:
Skrattar, det var ungefär så jag tänkte också Emulator... egentligen skulle allting spelas in med riktiga instrument, ett helt band helt enkelt, men den lyxen har jag inte. Däremot hade jag tänkt göra argare sång men nu har jag lagt körstämmor o hela skiten så jag tror jag låter det vara för denna gången. men någon gång snart ska det komma en hård låt från mig, eh dvs hård skitig sång, hur det nu ska gå till med min silkesröst :P

Nog blev det en gripande tråd detta alltid på gott o ont! Musik engagerar, musik skapar känslor, det som är så fantastiskt!

zorrow:
Mycket bra! Lyssnade på en tidigare version först och hade lite kommentarer men de verkar vara fixade i den sista versionen. Bra och viktig text. Tummen upp!

Wernborg:
Usch och fy. Tagit del av era historier. Så tråkigt att sådant förekommer, men barn är elaka jävlar ibland. En del fortsätter vara elaka även i vuxen ålder, men jag hoppas och tror att dom blir färre med åren. Det gör inte minnena svagare dock för de som drabbats. Särskilt i unga år.

Stark text även denna Tigern!

tigersoul:

--- Citat från: zorrow skrivet 02.08.2013, 20:35:16 ---Mycket bra! Lyssnade på en tidigare version först och hade lite kommentarer men de verkar vara fixade i den sista versionen. Bra och viktig text. Tummen upp!

--- Slut citat ---

Tackar! Sitter o funderar på vad mer jag ska göra åt den nu o har blivit lite annat nu några dagar så får väl se vad man känner när man tittar tillbaka på projektet om några dagar. Tack för lyssningen!

--- Citat från: Wernborg skrivet 02.08.2013, 23:17:36 ---Usch och fy. Tagit del av era historier. Så tråkigt att sådant förekommer, men barn är elaka jävlar ibland. En del fortsätter vara elaka även i vuxen ålder, men jag hoppas och tror att dom blir färre med åren. Det gör inte minnena svagare dock för de som drabbats. Särskilt i unga år.

Stark text även denna Tigern!

--- Slut citat ---

Ush ja barn kan vara hemska o det blir inte bättre när de får göra som de vill utan att vuxenvärlden gör något åt det, men just detta är säkerligen mer ovanligt idag med alla mobbingteam o Friends o allt vad vi har. Däremot finns en ny form av mobbing som ingen kan komma åt idag: nätmobbingen. Förr när man gick hem från skolan så var man iaf fri från plågoandarna. Idag är det inte alls så, idag kan man bli mobbad på Facebook, MSN, Skype, Communicties, SMS, MMS, o den här formen av mobbing är betydligt svårare att göra något åt eller ens märka. Som både fysiskt o psykiskt misshandlad kan jag intyga att den psykiska terrorn är betydligt värre än den fysiska. De fysiska såren läker snart, men de psykiska kan sitta kvar resten av livet.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion