Forum > Demolåtar

Tigersoul - Så jävla ful - 1C

<< < (4/6) > >>

MaxB:
omväxla extraslagen så det inte är likadant där de kommer tillbaka.
Bra!
Bra du har blivit, trots... eller kanske på grund av...?

equality:

--- Citat från: tigersoul skrivet 29.07.2013, 11:35:59 ---Musik där texten bara är ett bihang intresserar mig sällan, det är ju någonting man vill kommunicera med musiken, vad är annars poängen?

--- Slut citat ---

Håller inte med dig där. Tycker även nonsentexter utan poäng kan ha sin poäng men det kan vi diskutera i en annan tråd.

Jocke:
Ja, det är tragiskt... :(  Tror de flesta av oss varit där någon gång men alla ger inte igen på oskyldiga...

Låten då... ja, jag vill nog inte ha den på traditionellt Tigern-vis utan mer vanmakt, skrik och skrän - fin elgitarr som markerar snyggt men alldeles för låg och trummorna för snälla för punk (som jag annars tycker är en snygg ingång). Sorglig men nödvändig historia att berätta... tror och hoppas att du kommer att må bra av att göra den här och "få det ur systemet".  Så klart ska du göra den på ditt vis...  ;)

Josef - du är nog bard på riktigt - det låter som poesi när till och med när du beskriver de vidrigaste händelser.

Funderar på kreativitet som ett verktyg för upprättelse....

Borde haft med fler smileysar men blev osäker på vilka så jag kör några här:  :)  :wub:  B)  :wacko:

tigersoul:
Ska svara på alla kommentarer senare men måste skynda nu för o hinna få upp den här innan käket, tror inte sambon släpper iväg mig till studion mer idag sen  :wub: :blink:

Ny version uppe. Fullängd med tillfixade körer o en del pilli pilli med tuppkams-trummaren. Funderar fortf på om något mer ska göras men nu ligger grunden definitivt klar.

Länk: https://soundcloud.com/kristian-tigersoul/sa-javla-ful

MaxB:
Tror allt är för mycket komprimerat eller vad det är. Jag tycker sången ska höras tydligare i helheten. Kanske är det min lyssning som inte är optimal (hyffsade in ear-lurar), som ger känslan av att sången saknar briljans. Kanske skulle du backa lite på basens volym? Andra som har bättre lyssning kanske kan ge bättre analys?

Bandnamn som Gyllene tider, kan slänga sig i väggen, här kommer Tuffa tider!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion