Henric - Ska försöka intensifiera trummorna! Roligt att du tycker det är vackert.
Eddi - OK, så sången kan vara lite lägre (frekvensmässigt) i första versen och sedan högre.
Håller med dig om att en lite högre lead-stämma hade varit bättre i "tjimolaxet"

,
men jag hittade helt enkelt ingen annan melodi som funkade med harmonierna....
Jag lade dit en andrastämma i stället för att det skulle funka bättre.
De lite annorlunda harmonierna i "tjimolaxet" är väl det som ev utmärker låten ja...
Marsall - Vet inte om jag vill kalla det refräng eller stick! Eftersom den förekommer två
gånger kanske den ska kallas refräng..? Ja, trummorna måste jag nog utveckla!
equality - Skönt att inte sticket/refrängen känns för konstruerad eller ansträngd!
Var rädd för att steelen skulle upplevas som tjatig, men den kanske duger så...
Roligt att du gillar harmonierna!
Tokai - Jag har byggt trummorna efter ungefär samma patterns i hela låten, men har editerat
på några ställen vid övergångar till vers. Så det skiljer egentligen inget särskilt på början
jämfört med resten av låten, så jag är lite konfunderad..... B-partiet har mer ride.
Men jag ska försöka få lite bättre variation och kanske också tryck i dom efterhand i låten!
Jag ska testa att plocka bort kören i B-partiet och se om Dr Tokais recept funkar!

Misstänker att kören där "grötar" till ljudbilden, som jag tror tigersoul är inne på.
tigersoul - Ska kolla nivån på lead-sången. Antar att det är den du menar som är lite låg..?
"Såsigt" och "kladdigt" tolkar jag som att ljudbilden blir lite otydlig/grötig...?
Du är också inne på att trummorna behöver lite mer "tryck"...
MaxB - Blir det inte konstigt om man byter mitt i låten..?

Gör dom så trummisarna?
Annars kanske det räcker med lite högre velocity och mer variation i spelet?
Tack för snabb och nyttig feedback! Nu ska jag ge mig i kast med trummorna och se vad jag kan göra där!
Därefter ska jag testa Dr Tokais recept och funkar inte det prövar jag en extra antiinflammatorisk tablett!

/Asti