Forum > Demolåtar

Freddy - ROCK N ROLL :)

<< < (3/4) > >>

Henric:
Fräck idé - bra spelat! Tycker också att texten måste framhävas och att det behövs lite slipning här och var på sången!  :P

bjurte:
Ähh.. klart hårdrock är ROCKENROLL...
Häfftigt och Hävvy.. B)

MaxB:
Tungt!
En eloge för att jag hör vad du sjunger!
Bra mixat - väldigt stor skillnad från "mono" till "stereo", då sologura kommer in efter text.

Wernborg:
Hehe. Skitkul med glimten i ögat. Lite Raubtierhumor kanske. Första delen av gitarrsolot tycker jag du krånglar till, så det känns avigt och otajt. Grymt kompgitarrsound i solot också.

Freddy:

--- Citat från: Tokai skrivet 27.07.2013, 20:21:35 ---Upp med sången i versen, lite bättre andra versen. Tycker refrängen är rätt kass, allvarligt talat.
Texten är bra, kärleksfull till dom gamla idolerna.
Solot är en bra hyllning till gitarrgiganterna.
Begreppet Rock´n roll trodde jag tillhörde 50-talet, typ Little Richard och Chuck Berry, men används kanske också inom hårdrock? Fast det är väl mest ett uttryck om hur saker och ting låter. Oj, låter lite akademisk här.
Dåligt slut på låten tyvärr.

--- Slut citat ---

Slutet ska jag fixa, ska kolla över sången med i slutmixen. "Rock n roll" är en specifik musikstil som du nämner men även något som används lite mer allmänt än så skulle jag säga. Hårdrock är också rocknroll som bjurte skrev. :)

--- Citat från: Henric skrivet 28.07.2013, 09:54:59 ---Fräck idé - bra spelat! Tycker också att texten måste framhävas och att det behövs lite slipning här och var på sången!  :P

--- Slut citat ---

Tackar, tar det med mig.

--- Citat från: bjurte skrivet 29.07.2013, 01:19:01 ---Ähh.. klart hårdrock är ROCKENROLL...
Häfftigt och Hävvy.. B)

--- Slut citat ---

Klart det är rocknroll :) tack bjurtz

--- Citat från: MaxB skrivet 29.07.2013, 07:49:35 ---Tungt!
En eloge för att jag hör vad du sjunger!
Bra mixat - väldigt stor skillnad från "mono" till "stereo", då sologura kommer in efter text.

--- Slut citat ---

Tackar, inte så nöjd med mixen själv, men det kan nog bli bra :) Sen kan man inte skrika hela tiden, eller hur?

--- Citat från: Wernborg skrivet 29.07.2013, 11:02:27 ---Hehe. Skitkul med glimten i ögat. Lite Raubtierhumor kanske. Första delen av gitarrsolot tycker jag du krånglar till, så det känns avigt och otajt. Grymt kompgitarrsound i solot också.

--- Slut citat ---

Raubtier-humor visste jag inte att det var ett begrepp :) Men förstår vad du menar.
Solot ska jag nog ta om/göra om, gjordes i stundens hetta!

Tack!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion