Forum > Färdiga produktioner

Eddi & Cykeln - Blue Blues

<< < (2/4) > >>

MaxB:
Pong Altsax!

Ger mig den, på att din text kommer med i min Slow song! Den kommer slå världen med häpnad!
Överraskningarnas tid är inte över än!  B)

Asti:
Fräckt ljud på guran och fin inlevelse i sången!
Svänger skönt!
Men jag förstår mig inte på hi-hat:en med uppehållen i början...
/Asti

Tokai:
Håller med Asti där om hihatan.
Sen gillar jag nog inte trumsoundet. Virveln måste var tung och fet. Men det var väl så från början? Eller är det nytt trumpålägg? Lite förvirrande.
Jösses! Detta är Harmonica Mikes tvillingbror! Kanske inte lika tonsäkert men va fan...
Elak gitarr, som ligger för mycket i vänster kanal, ok om det låg nåt annat i höger, men det gör det ju inte.
Kul med olika versioner med en bra text och en bra bakgrund.

Eddi:

--- Citat från: Altsax skrivet 27.07.2013, 10:09:43 ---#Eddie: Grymt! Detta svänger ju katten!  Jisses vilken gura du fick till! Guran du hade på Marres version var fyra av fem, den här är dubbelt så bra!?! Jag tycker det är jättekul att du vidareutvecklat min text, jag hör att du också kör med en blå utflippning på sista raderna, härligt! Din röst har nog aldrig låtit mer groovy bluesy, vad har du gjort?  :wub: Me Like This! 

#Max, ta åt dig äran, det var du som startade trenden denna gång, genom att flytta din version från halvfärdiga till färdiga. Stort tack till dig!

Jag gillar trådkapningar, på riktigt. Jag vill skriva texter och spela saxofon!
Tillsammans med andra duktiga musiker som kan lira gura, piano och sjunga. Jag behöver er, allihopa!
Ping alla på KR!  :wub:

Skål! Jag bjuder på nästa runda, kortet i baren!

B)
Mr Blues

--- Slut citat ---
Det är helt klart något magiskt med blues som gör att man får en ökad inlevelse och därmed en större möjlighet att förmedla något inifrån oavsett om det är voice eller instrument. Skulle vara kul att se en doktorsavhandling på det.
Kul med colabs av alla slag så det ska vi ha. Tack för tyck Altsax :D

--- Citat från: Asti skrivet 27.07.2013, 12:25:41 ---Fräckt ljud på guran och fin inlevelse i sången!
Svänger skönt!
Men jag förstår mig inte på hi-hat:en med uppehållen i början...
/Asti

--- Slut citat ---
Det är Cykelns EZ key som gör nåt med plingen eller i det här fallet inte då. Kul att du gillade Tack för tyck Asti :D

--- Citat från: Tokai skrivet 27.07.2013, 18:52:47 ---Håller med Asti där om hihatan.
Sen gillar jag nog inte trumsoundet. Virveln måste var tung och fet. Men det var väl så från början? Eller är det nytt trumpålägg? Lite förvirrande.
Jösses! Detta är Harmonica Mikes tvillingbror! Kanske inte lika tonsäkert men va fan...
Elak gitarr, som ligger för mycket i vänster kanal, ok om det låg nåt annat i höger, men det gör det ju inte.
Kul med olika versioner med en bra text och en bra bakgrund.

--- Slut citat ---
Jag som gillade trumljudet på den här ja utom konstigheterna med hihaten då. Det är en bit kvar till HM men jag närmar mig. I mitten finns en gura av Cykeln som ligger aningens höger därför valde jag att vänstra min gura. Kul att du gillar. Tack för tyck Tokai :D

zorrow:
Härligt bluesigt Eddi & Cykeln! Bra komponerat och framfört. Skulle vilja ha upp trummorna lite och hör alls inte baskaggen???

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion