Forum > Demolåtar
Josef Cykeln "Ensam och grå, två"
MaxB:
Gillar den här varianten, ser mig själv ensam på en bar, där jag smuttar på en öl eller drink och en snubbe sätter sig på barstolen bredvid flygeln där en pianist sitter och jammar lite förstrött. Han som reciterar från sin barstol vid flygeln kommer igång och pianisten hakar på. De har aldrig sett varandra förr men öser på tillsammans...
Ja, konceptet skulle gå hem. Jag skulle gå igång på det. Troligen inte en hel kväll men oj vad det skulle få igång folk att börja snacka med varandra efteråt. Många igenkännanden från alla håll i lokalen!
Och munspelet fungerar också bra!
Thanks mister blues!
Tokai:
Jag gillar när du pratsjunger, lite som Lou Reed kanske. Mot slutet blir det mer sång men tycker att du ska återgå till som i början med prat, s.as. Ofta upplever jag att texten och sångmelodin inte funkar ihop, alltså att du måste skarva en hel del, blir inte så bra rytmiskt. En tjejkör som backa upp i bakgrunden vore pricken för det sk i:et.
Att gestalta en text med pratsång är inte det enklaste, därför kan jag väl säga att det brister rätt mycket i uttrycken, det finns mycket känslor med i texten, ensamhet, undran osv. Du har ju skrivit texten så fram med det!
Har inte hört detta förut och kompet är strålande. Bra bluesfeeling.
Eddi:
Kom på att detta kan uppfattas som en rejäl trådkapning - ursäkta Josef - har nu flyttat den till en egen tråd på halvfärdiga.
Jocke:
Äntligen vet vi var skåpet ska stå...bakfullt och bredbent - underbart! :)
MaxB:
DET HAR BÖRJAT SPRIDA SIG EN TREVLIG LITEN EPEDEMI HÄR PÅ KONTROLLRUMMET.
Fler och fler gör en Cykel!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida