Forum > Demolåtar
equality, emulatorn, ynot - you
equality:
--- Citat från: Jocke skrivet 28.07.2013, 00:38:48 ---Jag vill fortfarande ha mycket mer groove med utflippad stråksektion... :blink: Tycker du ska halvera den "lugna" inledningen och lägga andra halvan på slutet och sedan köra öset ett varv till! :o B)
--- Slut citat ---
Hmm, där ser man. Tycker jag har letat upp den ena trumman "värre" än den andra. Thnx Jocke! Vill du bolla med filerna? PM?
Rattlesnake:
Låter ju läckert. Kul att höra din sång på det här viset. Och stråkpartiet är ju skithäftigt - violor?
Jag fick associationer till inspector Gadget! ^_^
Jocke:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 28.07.2013, 02:49:43 ---Låter ju läckert. Kul att höra din sång på det här viset. Och stråkpartiet är ju skithäftigt - violor?
Jag fick associationer till inspector Gadget! ^_^
--- Slut citat ---
Haha... ska man leta inspirations bland ungarnas gamla VHS-band nu...? :lol:
--- Citat från: equality skrivet 28.07.2013, 00:54:57 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 28.07.2013, 00:38:48 ---Jag vill fortfarande ha mycket mer groove med utflippad stråksektion... :blink: Tycker du ska halvera den "lugna" inledningen och lägga andra halvan på slutet och sedan köra öset ett varv till! :o B)
--- Slut citat ---
Hmm, där ser man. Tycker jag har letat upp den ena trumman "värre" än den andra. Thnx Jocke! Vill du bolla med filerna? PM?
--- Slut citat ---
Blir lite smickrad av att du frågar men har fullt upp ett tag nu... ^^
Jag blir lite snopen när den slutar så där - mera! :) Prova att bara förlänga den genom dubbling och kör rubbet från början till slut 2 ggr - kanske kan funka eller ge nya idéer? ;)
Emulator:
Oslipad diamant kanske? Oslipad som att den är för slipad på sina ställen. Basarna låter lite för pruttigt standardpresettrevliga, och det saknas något obehagligt som ger en kall kår.
Allt finns nästan där, jag gillar verkligen harmonierna, och dynamiken är det absolut inget fel på.
hur många spår talar vi om? Det skulle vara kul att få lägga vantarna på wavfilerna och testa lite meck.
Kul att du rör dig utanför komfortzonen, du gör det bra!
equality:
Rattlet: Kollade Inspector Gadget:
Ha, ha. Kul, särskilt mellanpartiet. Celli från L A Score Strings. Tack Rattlesnake.
Jocke: Bra input igen Jocke! Det kanske blir utrymme för co-lab en dag. Lutar väl åt ett break här.
Emulator: Gillar verkligen dina ord om "komfortzon" och "pruttigt presetvänlig". Moderna musikprograms förbannelse helt klart och "I'm not afraid of the darkness". ;) Självklart får du lägga vantarna på wav- OCH midifiler. En mästares pensel säger man inte nej till. Tack Emu för ditt säkra öra! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida