Forum > Färdiga produktioner

Tokai - Du älskar mig inte mer

<< < (2/6) > >>

Bribedant:
Sången nån db lägre som sagt och sen ligger det en ensam stackars krashcymbal pannad lite till vänster som inte verkar höra till trummsetet. Lite rumsambiance på den så. Förövrigt helgjutet.

MaxB:
Stackare. Ensam på restaurangen och ogillar att lyssna på sig själv men har inte något val...
Bra textsnickeri.

Jocke:
Bra text och välspelat! :) Funderar lite på fraseringen och vad andra skrivit om sången... det finns nog mer att göra men jag är själv ingen sångare så lyssna på dem i stället...^^ Det här med sång, kör och stämmor kan man tänka till på ett par varv - drar det inte upp ambitionsnivån på ett sätt att det softa med gråten i halsen går förlorat?

Tokai:
Asti
Jag funderade lite på stämmor i refrängen. Nu när jag sänkte sången lite kom jag på att det fanns en sångdub som jag missat, har med den nu. Jag tror det räcker med att mannen pratar med sig själv - annars väntar nog en madrasserad cell.
Jo, lite mer sas normal musik den här gången.
Tack ska du har för fina ord!

Dividend
Skoj att texten gick hem. Ja, inte fullt så egensinnigt den här gången vad gäller musiken.

pxm
Ja, det är jag som spelar gitarr. Kul att du gillar pxm!
Jag tror vissa gillar mina mer skruvade låtar, andra ogillar eller är oförstående. Därför tänkte jag göra en mer sas vanlig låt den här gången.
Tack för lyssning!

Wernborg
Tror det är andra gången du jmfr med Bo Kaspers. Kan nog stämma, vad vet jag. Inget jag eftersträvat iallafall. Har som sagt minskat sången lite. Och att jag har jobbat bra tackar jag för!

Bribedant
Ner med sång + fixat crashar. Klart.
Roligt att du tycker bygget känns stabilt! Tack för lyssning och bra iakttagelse. Crashen lät faktiskt som om den var pålagd efteråt.

MaxB
Utan sista versen hade nog bara blivit "torrt seriöst" som Divi sa. Nu blev den istället tragikomisk.
Tackar för textberöm!

Tokai:
Jocke
Du hann nog lyssna på den gamla versionen istället för den nya som jag precis la upp. Ingen större skillnad, bara lägre sång.
Roligt att du gillar! Jag vet inte riktigt vad du menar med det sista om gråten i halsen. Men det får inte bli sentimentalt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion