Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Du älskar mig inte mer
Tokai:
Tjenare palm, bor inte så långt från mig ser jag.
Måste kolla vilket ställe du menar, måste vara D, Dsus ackorden "Du säger saker.."
Jag har ett jazzackord med också som jag inte ens vet va det heter, vid "utan mening i", på i:et.
Kul att du gillar!!
Frasseman:
Oj, vilka snygga melodier, särskilt i de två första raderna i refrängen och särskilt i slutet av dem, där är det helt ljuvligt i brytningen. Nu är jag sent inne och har inte hört ev tidigare versioner, den låter rätt så gjuten och den enda invändningen jag kan komma på är att det i några få fraser blir lite orytmiskt i sången antagligen för att stavelserna är få många eller ligger lite opraktiskt eller vad man ska säga. Skulle nog knappast invänt mot det om det inte vore för att det är en så bra låt i övrigt och som sagt med en alldeles strålande refräng, helt klockren. Du är då uppe på en nivå där man får lust att putsa bort aldrig så små brister.
Tokai:
Det där med ny version är lite missvisande, det handlar bara om få ändringar i volym. Jag tror jag tar bort det i rubriken.
Vet inte riktigt vilka stavelser det är - karl var väl inne på det också - vet med mig att ordet cognac, som ska rimma på tack, uttalas lite lustigt (kanske rätt på franska?)
Härligt att du fattat tycke för melodierna! Tack Frasseman!
Frasseman:
Vill verkligen understryka att det är invändningar långt ute i marginalen men raderna är:
- du älskar mig inte mer (i första refrängen, andra gången du sjunger raden)
- säg bara det som är relevant
- mittemot mig ser jag en skum figur (exempel om det ska bli mer flow : mittemot mig syns en skum figur )
Men som sagt, det var det enda och det var verkligen inte mycket i en mer eller mindre helgjuten låt.
Tokai:
Bra att du förtydligar Frasse. Ibland kan det vara så att man inte tajmar rätt, som i första ex.
Eller så är det för många ord i melodin. Ofta vet man om det men lurar sig själv att man tror att man ska komma undan med det. Men...
Tack för din tid!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida