Fin låt Max.
Några störningar i tempot/tightheten där i början mellan sång å dobro,fixa det.Vidare så tycker jag att du kapar sångfraserna för snabbt istället för att hålla ut lite - det blir lite "rump hugget" på några ställen.
Schysst Hammond,å bra lirat i övrigt.Bra jobbat av Peter med köreriet.
Mike
Jag har inte noterat, utan missat, om någon sagt det där med tempot/tightheten tidigare. Jag fixar inte mer på den här nu, den har kommit till färdiga för att stanna och jag går vidare till nästa eller nästa...
Att jag kapar sångfraser har jag fått tillsägelse om från Eddi och Altsax tidigare men jag vill ändå göra så. En del av de stora sångarna/sångerskorna kommer undan med det och jag gillar det. Jag får finslipa den tekniken så att det förhoppningsvis inte blir rumphugget. Hammond är cool, jag älskar ljudet från lesliet och då man gör en palmsmear. Vet alla vid det här laget vad en palmsmear är? Hur många på kr använder det, då ni har med orgelljud i era låtar?
Asti sjunger härliga körer och en skön lead på ett ställe. Leaden där är nästan som ett solo i låten, en stund innan orgelsolot. Helt suverän blandning, enligt mig!
Tack Div! Ja, det är skönt att kontrollrummet och dess medlemmar finns - som en källa till inspiration.
Tack Roffe och Asti att ni uppmärksammar mig på det. Undrar om det är youtube som stoppade 966 MB film eller om datorn gick ner i viloläge på grund av "inaktivitet" i natt. Det kanske är meningen att jag ska bearbeta videon mer? Då jag gjorde filmen inatt funderade jag på om jag även skulle leta upp och ta med några filmklipp där två hästar kraftmäter sig, i solnedgången - de går upp på bakbenen och markerar med att bita varandra men jag orkade inte leta rätt på de klippen. Är det värt att lägga ner mer tid på videon med dessa klipp tro?
Jag testar youtubeklippet härifrån men får inget avbrott på det. Märkligt. Stoppar det på 2.13 för alla utom mig?
Nåja, har tagit med de andra klippen och renderar nu en ny film som ska ut till tuben men det tar väl nån timme.