Forum > Färdiga produktioner

MaxB - I'm Going Home - feat Asti - final version with video

<< < (9/18) > >>

Rattlesnake:
Häftigt co-lab. :-)

En lång låt som inte känns uttänjd.
Har lite svårt att bestämma mig för om jag tycker att era röster är optimalt mixade. Det hörs ju att ni inte står i samma rum, men frågan är om det ska vara så i detta fall? Jag tror det.

Skön orgel, även om det ligger nästan lite nära Lesliemissbruk. Harmonierna i sticket är sköna. Ja hela låten är banne mig skön. Fick gräva långt i minnesbarken innan jag hittade låten som jag tycker motstämmorna påminner om: Vincent (Starry starry night).

Det finns en återkommande gitarrton som stör mig 3.20-3:25 och åter igen vid 3:45.

MaxB:
Jag skulle kanske ändå korta av slutet, direkt efter sista texten? Finns nån anledning att inte göra det?
Har sammanställt texten och kommer ändra lite på det jag sjunger. Är alldeles för många bleka "Home" från mig: Kommentarer nedanför texten.
Ska, så snart jag hinner, fixa trummorna med paus, fills och sånt och upptrixa med volymerna mellan instrumenten.

Im going home
home to my family
Im going home to where we used to be
when it was you and me

# Home
Im going home
# holes in my confidence
I'm going home to where the trees grow tall
# I've been walking since I don't know when
Now that Ive seen it all
# And I'm a long way from home
Ändra till - And I'm a long way from home

# Now I need to hear your voice
Ersätt - Im going home
# just one more time
where the trees grow tall
# Look into your eyes,
now that Ive seen it all
#feel the warmth of your smile
I hear your voice calling me

# How can I keep moving on
Ersätt - Im going home
# if I don't know you're there
Ändra till - Want to see my family
# If I'm not sure you want
home to where we used to be
# to see me anymore
when it was you and me

# Time is nomore on my side - already a lifetime gone
Missisippi, kentucky, florida keys
# And I know I must keep focus all the way
I've seen it all
# There's always someone holding back on me)
and it didnt give me peace (sänk volymen lite på peace)
# Long, lonely roads
Im on an amtrac train
# lie waiting ahead of me
running through the nigh
# so many fears will be chasing me
Ändra till - I'm on my way home
# on my way back to you
Im going home to where we used to be

Hammond

# Now I need to hear your voice
Ändra till  - Now I need to hear your voice
# just one more time
Home to my family
# Look into your eyes,
home to where we used to be
# feel the warmth of your smile
Ersätt - When it was you and me - you and me babe
# How can I keep moving on
How can I keep moving on (här hittade jag verkligen rätt med min röst)
# if I don't know you're there
if I don't know you're there
# If I'm not sure you want
If I'm not sure you want
# to see me anymore
to see me anymore - How can I keep moving on

Tack för alla kommentarer, tips och hurrarop!  :)
Eddi Jag ska ge mer reverb till Astis körer. Det är tre stämmor där den mörkaste är i mitten. Kände att det blev bäst så men säker är man aldrig.
Altsax Jag är också lycklig. Tycker det här var jätteroligt att sjunga och att sjunga så här. Häftigt att det var så du tänkte dit sången. Även Eddi har sagt att jag klipper av orden för snabbt ibland. Jag vet men en del artister gör så, och kommer undan med det, Van Morrison som ett exempel.
Asti Mer reverb på kören ska det bli. Ersätter inte din underbara leadsång. Den är så härlig då den kommer in! Dobron får jag lägga om så att den fyller ut och förhoppningsvis förgyller helheten, ska göras om.
Tokai Rösten är ansträngd, jag vill leka Joe Cocker samtidigt som jag leker Van Morrison. Så vill jag att rösten ska vara här. Men på vissa ställen blev rösten skitnödig istället. Se om jag kan korrigera det.
Tyvärr haltar kompet versus sång betänkligt Förtydliga så jag förstår. Jag vill veta vad du menar, så jag vet vad du tänkte jag ska göra.
Rattlesnake Kanske är bra om jag ger Astis röst mer reverb. Fler har tipsat om det. Jag vet inte vad du men ar med gitarrtonen men vill veta, så jag kan korrigera!
Så får jag kolla upp Vincent Starry starry night också.

Asti:
"Så får jag kolla upp Vincent Starry starry night också."
Låten heter "Vincent" och upphovsmannen tror jag är Don McClean.
En fin låt som jag brukade terrorisera omgivningen med när jag fick tag i en gitarr på fester.  :)
/Asti t.f. terrortrubadur

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 28.07.2013, 16:06:29 ---"Så får jag kolla upp Vincent Starry starry night också."
En fin låt som jag brukade terrorisera omgivningen med när jag fick tag i en gitarr på fester.  :)

--- Slut citat ---

Har redan hittat och lyssnat. Don McClean gjorde några oförglömliga, om jag minns rätt. Jag har däremot inte hört den här fina tidigare.

Håller på att sjunga om en del grejer nu. Har inte ändrat dobron ännu men ska nog testa trixande med trummorna nu...
Har lagt lite reverb på Astis stämmor och lead. Asti, du har lite brus bakom rösterna i inspelningarna. Jag hör det då jag lyssnar enbart på dina stämmor men det märks inte i helheten. Var hade du mixat in din lägsta körstämma, i mitten?

Är det inga problem att ändra så att man slutar låten på sista sångstrofen? Nån som tidigare gillade det där sista men...

Asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 28.07.2013, 17:01:19 ---
--- Citat från: Asti skrivet 28.07.2013, 16:06:29 ---"Så får jag kolla upp Vincent Starry starry night också."

--- Slut citat ---

Har redan hittat och lyssnat. Don McClean gjorde några oförglömliga, om jag minns rätt. Jag har däremot inte hört den här fina tidigare.

Håller på att sjunga om en del grejer nu. Har inte ändrat dobron ännu men ska nog testa trixande med trummorna nu...
Har lagt lite reverb på Astis stämmor och lead. Asti, du har lite brus bakom rösterna i inspelningarna. Jag hör det då jag lyssnar enbart på dina stämmor men det märks inte i helheten. Var hade du mixat in din lägsta körstämma, i mitten?

Är det inga problem att ändra så att man slutar låten på sista sångstrofen? Nån som tidigare gillade det där sista men...

--- Slut citat ---
Don McClean är väl mest känd för American Pie, som Madonna senare gjorde en "cover" på...
Och sedan var han väl personen Roberta Flack sjöng om i "Killing me softly".
Ja, jag får med ljud från datorfläkten. Saknar tyvärr ideala inspelningsförhållanden. Gammal dator och dålig ljuddämpning...
Brukar lägga lead-/mittstämman ungefär i mitten och sedan lägga den höga stämman 15-20% åt ena hållet och den låga
lika långt åt andra hållet. Om jag har fyra stämmor brukar jag lägga de två mittersta 10-15% åt varsitt håll och den höga och
låga ca 30% åt varsitt håll. Beroende på övriga spår i arret kan detta förstås behöva justeras från låt till låt.
Personligen tycker jag det är en bra avslutning på låten med lite stilla dobro!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion