Forum > Färdiga produktioner

MaxB - I'm Going Home - feat Asti - final version with video

<< < (7/18) > >>

MaxB:
Jag hade ingen aning om att Asti ville inspirera mera och att Altsax ville bidra med skön text. Nu blev det sång från både Asti och mig.
Jag ville testa att sjunga så där som Van Morrison gör då kören sjunger och han svarar på sitt speciella sätt. Jag försöker använda den tekniken här och en vacker dag ersätter jag Van the man på scenen (not!).
https://soundcloud.com/gitarr/maxb-im-going-home-with-asti
Tack Altsax, Asti och Van Morrison (i nämnd ordning)  :wub:

Det här är ett tidigt utkast!!!  :lol:
Är inte klar med hur trummor ska vara med mera. Men äntligen fick jag en paus att sjunga mitt spår och mixa in Astis underbara bidrag!.

Im going home
home to my family
home to where we used to be
when it was you and me

Im going home
home where the trees grow tall
now that Ive seen it all
I hear a voice call out to me

Missisippi, kentucky, florida keys
I've seen it all and it
didnt give me peace

Im on an amtrac train
running through the nigh
Home again

Eddi:
 :D en bra låt som blivit ännu bättre med Astis inhopp.
Spntant tänkte jag i frsta halvan att du skulle mixa Asti lika delar hger vänster samt lägga till lite mer reverb på det - jag upplevde det som lite styckat och för många rster att hålla reda på. När ni sen duellerar låter det som om John Lennon möter Bruce Springsteen - helskönt :D

Altsax:
Jag är lycklig! Precis exakt det där hörde jag i huvudet när j jag lyssnade på låten första gången. Du har fattat exakt vad jag menade. T A C K!
Mr blues B)

Asti:
Tycker ditt upplägg funkar! Du kan din "Van the man"!  :)
Skulle dock vilja ha lite mer reverb på kören.... Den låter lite för nära jämfört med din lead tycker jag.
Avsnittet "Time is no more...." kan jag tänka mig dobro i st f min "lead-sång".
Nu kommer dobron tyvärr lite i skymundan, vilket ju inte var meningen.
Kul med kombinationen av min och Altsax's text!
Jätteskoj att få vara med på denna sköna låt!
/Asti

Tokai:
Helbra! Kören är underbart själfull, sången kanonbra men är kanske lite onödigt ansträngd emellanåt. Bättre sjunga lugnt och stillsamt utan åthävor. Men bra feeling ändå.
Den där Altsax är ju en fena på texter.
Tyvärr haltar kompet versus sång betänkligt. Oj, redigera, säger jag bara. Går att att fixa med att strejta upp det tror jag i DAWen. Men ser nu att det är ett tidigt utkast.
Jobba på för tusan!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion