Forum > Färdiga produktioner

MaxB - I'm Going Home - feat Asti - final version with video

<< < (5/18) > >>

MaxB:

--- Citat från: Fuzzbub ---Skönt Max.  Jag tänkte nästan direkt i början av videon att du borde köra med lite vibrato på slutet av stroferna.  Kanske inte alla men du fattar.  Nu liksom vilar du tills nästa strof börjar, din slöis!   ;)   /Fuzz

--- Slut citat ---

Inge slö is här inte. Får se vad det blir i förlängningen av resonator-resonemanget.

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 17.07.2013, 14:43:20 ---Snyggt Max! Den här kan lika gärna passera instrumentalt då det är fin stämning.
Den här måste jag bara sejva  :)

--- Slut citat ---

Tack, please do - men det kommer mera...

--- Citat från: Tokai skrivet 17.07.2013, 18:39:04 ---Du är så skön. Verka leva mitt i musiken! En äkta musikant!

Tycker du ska ta bort trumpålägget i första versionen (+ andra) Inte kul. En baskagge som liksom stampar i takten borde räcka (1 och 3) sen en stängd hihat på 2-4. Men jag vet, just nu är det bara för att ha en komp att spela till, men sen...
Orgel går bra in. Låter faktiskt ostämt i videoversionen. "Naturligt ostämd" vad är det? Vet att det finns vissa blåsinstrument som svajar rejält i grundtonen, men gura med strängar...?

--- Slut citat ---

Tack Tokai! Den var den finaste kommentar jag kan få! Det värmer ett musikerhjärta att få höra det av dig!  :wub:
Ja, stampa takten med foten är mer autentiskt i en sån här inspelning. Jag kanske ska ha flera versioner av låten - en sån här enkelt hållen, som luktar blöt sand och stampat jordgolv och en annan med sång? Naturligt ostämd måste nog vara att jag stämde naturligt dagen innan med hjälp av öronen ingen stämapparat och över natten har den stämt upp sig själv lite, det är helt naturligt att den gör. Fråga mig inte varför jag inte stämde den på nytt innan den här inspelningen, för det har jag inget bra svar på...  :P

--- Citat från: tigersoul skrivet 17.07.2013, 19:47:29 ---Skönt, väldigt skönt. Massa känsla, ger bilder! Bygg vidare, inga tvivel på saken!!  :wub: :wub:

--- Slut citat ---

Bygger vidare, ingen tvekan.

--- Citat från: Roffe H skrivet 22.07.2013, 00:39:31 ---Skööönt Max!
Härlig känsla, cool låt.  B) Min uppkoppling på landet tillåter mig inte att se på videon...synd. Men så bra lirat!  :D

--- Slut citat ---

Tack Roffe!

--- Citat från: Jocke skrivet 22.07.2013, 01:46:46 ---Mmm... snyggt! :)

--- Slut citat ---

Mmmen visst äre!  :P

Jag hoppas få studiotid i veckan för att bearbeta den här låten. Det som tillkommit sen sist är några sångspår men dessa är så att säga "inte riktigt på plats" ännu, så jag får återkomma då jag kommit lite längre. Tack alla för support på vägen!

Altsax:
" Jag kanske ska ha flera versioner av låten - en sån här enkelt hållen, som luktar blöt sand och stampat jordgolv och en annan med sång?"

-JA!!! 

Minst två versionen, kanske till och med tre,
1; En basic basic som saknar nästan allt, nästan bara gitarr(erna). Kanske nersaktad, slow! Back to Earth!
2; En med de där trummorna (hur de nu blir i slutändan) och orgel, piano, lite slide, inte banjo men annars fritt.
3; En med sång och fullt ös, MaXat pålägg av alla instrument, och en vacker kvinnoröst på lead!!! (du vet vem vi vill ha :)  )

Du vet aldrig i förväg vilken som slår. Låt publiken få välja när du gjort det du vill göra.

Jag började sjunga texten du fick redan vid andra lyssningen, det har aldrig hänt förut. Det är nått magiskt med den här låten  :wub:

/Josef

MaxB:

--- Citat från: Altsax skrivet 25.07.2013, 09:29:22 ---" Jag kanske ska ha flera versioner av låten - en sån här enkelt hållen, som luktar blöt sand och stampat jordgolv och en annan med sång?"

-JA!!! 

Minst två versionen, kanske till och med tre,
1; En basic basic som saknar nästan allt, nästan bara gitarr(erna). Kanske nersaktad, slow! Back to Earth!
2; En med de där trummorna (hur de nu blir i slutändan) och orgel, piano, lite slide, inte banjo men annars fritt.
3; En med sång och fullt ös, MaXat pålägg av alla instrument, och en vacker kvinnoröst på lead!!! (du vet vem vi vill ha :)  )

Du vet aldrig i förväg vilken som slår. Låt publiken få välja när du gjort det du vill göra.

Jag började sjunga texten du fick redan vid andra lyssningen, det har aldrig hänt förut. Det är nått magiskt med den här låten  :wub:

/Josef

--- Slut citat ---

Ibland önskar jag att dygnet hade flera timmar eller att jag hade ledigt...
Har ju redan sång på gång men har inte mixifixat det ännu. Allt annat ska hinnas med först.
Jag lider av "kommer aldrig i mål med det andra först"-syndromet.

Henric:
Fint, lite wurlitserpiano och Hammond hade suttit fint!  B) Dobro är fint!!!  :wub:

Eddi:
Nu har jag skådat videon och det slår mig hur mycket du har tänkt till när det gäller sliden du har hittat härliga toner som du slajdar ut till oss - ingen impro där inte.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion