Forum > Färdiga produktioner
MaxB - I'm Going Home - feat Asti - final version with video
Altsax:
Im going home
home to my family
home to where we used to be
when it was you and me
Im going home
home where the trees grow tall
now that Ive seen it all
I hear a voice call out to me
Missisippi, kentucky, florida keys
I've seen it all and it
didnt give me peace
Im on an amtrac train
running through the nigh
Home again
MaxB:
Ni är underbara med alla fina kommentarer. Tack Asti för det du gör bakom kulisserna.
Jag har gjort en ny tolkning av idén idag och hinner inte lägga upp den förrän imorgon morgon tror jag.
Den är ganska lik den första versionen men är ändå lite annorlunda. En orgel smög sig också in, bakom ryggen på mig, när jag minst anade.
Hoppas och tror på Astis bearbetning sångmässigt men ska återkoppla då jag hört det helt.
Passade samtidigt på att filma inspelning av den ena kompgitarren (den till vänster) och spelet med stålet på resonatorgitarren.
Har satt ihop en snabb film med ljudfilen och tänkte lägga ut den till frukost och länka här i tråden.
Roligt att leka med resonatorgitarren. Det här är första gången jag känner att ljudet är med mig, då jag spelar med stålet.
Tror det kan bli riktigt bra då jag blir varm i kläderna och övar mer på det spelet (tackar som frågar Asti, du frågade ju nyligen om jag inte övar på dobron).
Altsax, din text är grym, jag hoppas jag kan använda den nån gång. Men kanske blir det inte här eftersom Asti hunnit hitta på något.
Tack för alla hejarrop, nu är det väl dags att sova för att orka upp kl 5.20
Eddi:
Jag kommer att sova till 11 typ.
MaxB:
Resonatorgitarren är väl lite naturligt ostämd, va?
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_SlowSong_20130716_wavehammer.mp3[/mp3]
Asti hoppas du kan väva dina idéer runt de här svängarna. Det låter för mig som det kan fungera.
Fuzzbub:
Skönt Max. Jag tänkte nästan direkt i början av videon att du borde köra med lite vibrato på slutet av stroferna. Kanske inte alla men du fattar. Nu liksom vilar du tills nästa strof börjar, din slöis! ;) /Fuzz
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida