Forum > Färdiga produktioner
Space, Marre, Bjurte & Mahan - While you were in pink (Sequences nu med sång)
Asti:
Riktigt skön och suggestiv musik detta!
Minns inte hur det lät när jag lyssnade första gången, men nu tycker jag mixen låter bra.
Härligt driv i trummorna och skön bas. Bjurtes gitarrer är ju riktigt läckra och Marre har fin inlevelse i sången.
Tycker dock fortfarande att låten med fördel kunde kortas ner en aning. 8 1/2 minuter är länge...
Men hur som helst - det här är skitbra!
/Asti
Plinka:
Sångnivåer och allt låter jättebra nu! Börjar till o med vänja mig vid Mahans baklängesskrål! :P
Freddy:
Inte riktigt min stil, men jag tyckte om introt och jag tycker det låter balanserat i mixen och frekvenserna.
Det enda jag egentligen tycker är ett litet problem är rumljudet på sången, när resten av musiken är så slipad, så låter det tyvärr lite amatörmässigt med ljudet av ett "dåligt" rum på sången. Förstår att det är en heminspelning och att Marres rum kanske låter lite burkigt, men detta vore så mycket roligare med ett dött rum och ett snyggt reverb t.ex.
Överlag bra och lite synd att sången inte har lika bra ljud som resten av bandet.
Eddi:
Betydligt bättre mix nu. Det här är inte en låt utan snarare en installation - ett konstverk som kommer att leva för evigt - grymt bra av alla inblandade - nu köper jag den som den är :D
Harmonica mike:
Nu har du den Krister,jag håller med Eddi - en installation den här.
Freddy har en liten point om sångljudet.Här kommer små förslag på hur man enkelt kan förbättra detsamma:
Marre,testa att hänga upp en handduk av frottetyp(i separat ställning)alldeles bakom micken när du sjunger.Min fattigmanslösning,som faktiskt fungerar som nödlösning.Var så nära micken/puffskyddet du bara kan.Lägg puffskyddet(om du har ett sådant,köp ett annars) 5-10 centimeter från micken.Är du längre ifrån,följer rumsljudet med och det går tyvärr inte att ratta bort hur skicklig mixare man än har att tillgå.
Vill du lägga en slant på bättre sång ljud så är ett "Reflectionfilter" ett bra köp.Bygga sångbås känns överflödigt.Jag tror det var på Thomann jag såg ett sådant(reflectionfilter)för en överkomlig peng..
Nu menar jag ovanstående som ett tips inför framtida sångtagningar.
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida