Forum > Färdiga produktioner
Space, Marre, Bjurte & Mahan - While you were in pink (Sequences nu med sång)
spacetrucker:
Tack MaxB, zorrow, plinka, Jocke, Eddi och Bjurte för bra kommentarer ^_^
Jag skall se över mixen. Detdär med basen som Eddi skrev om, att den ligger till vänster i andra halvan av låten... det är intressant för den är lika hela låten igenom.... eller borde vara. Får kolla upp det.
Måste även kolla upp versionen jag sände till bjurte och kolla syntarnas inställningar där. Jag har för vana att spara alla versioner med individuella namn (låtnamn+datum+nummer)... det blir en massa projekt-filer men det är SÅ bra att kunna backa och kolla ibland.
// Space
Marruschkka:
Jag tackar oxå för fina synpunkter och beröm :rolleyes:
Det var väl egentligen meningen att jag bara skulle recitera den fina texten tyckte jag först, ingen leadsong, fast Space tyckte det förstås.
När jag väl stod framför micken så hände nåt: jag ville sjunga, fick stor inspiration och det bara kom en melodi från intet (njae, det var nog musiken som triggade igång mej!) Ibland blir jag förvånad när melodier bara kommer, det känner säkert många igen, men jag blir ändå fascinerad när det händer :unsure: :P Kul!
Jag tycker att det låter bra men en del små justeringar, som flera av er påpekat, håller jag med om.
Spännande, ska bli kul att höra vad du mr. Space får till framöver :D
Bjurte: dina gitarrer här, underbara :wub:
/Marre
Dividend:
Har alltid haft lite svårt för PF, så det subjektiva betyget jag vill ge är lägre än hur bra det egentligen är.
Monotonin (harmonisk och melodisk) hålls i schack av en intresseväckande resa av sångmelodier av Marre och solon av bjurte. Syntbasen som spelar är enerverande i början men efter 5 lyssningar vänjde jag mig.
Fått en mp3a av låten av Marre skickad till mig nu ("Senaste verren", fast vet inte om den är senare än i trådhuvudet).
Om en låt är 8 minuter måste det finnas variation och proffsigt framförande av det som ingår för att jag ska lyssna. Trots att låten nästan är enbart en två ackordslåt, tycker jag ni har lyckats med det.
Inget ont om mahan, men hans baklängesprat-parti borde förkortas. Han borde sjunga iställlet ;)
Jättegrymt samarbete och jag har ju följt den här från början och sett den utvecklas. :) Nice låt!
Harmonica mike:
Överdjävligt bra detta!
En aning högre volym på Maria,det kan också funka om du sänker synthen ett litet snäpp.
Bra ylat Maria.
Snyggt fingrat på burkan,förlåt gur(k)an Björne :)
Riktigt snyggt komponerat Krister,en ren njutning fast stycket var långt och en bra mix.
Tipp topp som helhet och stycket får mig att minnas "Don´t give a damn"..Inte helt fel således.
Mike
spacetrucker:
Jaha... då har jag gjort några små justeringar. Sänkte på syntens volym, höjde på Marres mm. Panorerade dessutom syntbasen (som egentligen är två, en till vänster och en till höger) lite närmare mitten. Hoppas det smakar :D
[mp3=200,20,0,left]http://www.kurpitsa.com/music/WHILE_YOU_WERE_IN_PINK_06082013.mp3[/mp3]
// Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida