Allt gick vägen idag, och det blev riktigt bra

Tack för uppmuntran och stöd

Tycker att du formulerat texten riktigt fint på ett sätt som inte begränsar någon från att använda orden som "anslagstavla" att fästa upp sina tankar, minnen och känslor på!
I sådana här sammanhang är inte själva uppförandet så viktigt utan mer känslan som förmedlas. Tycker på tok för många har dött ifrån mig och jag har genomlevt kantorer som spelar fel, sjunger falskt och inte kan hålla takten... men det är så fullständigt oväsentligt där och då... Hoppas att ni får en fin ceremoni att kunna minnas... eller glömma om det är vad man vill. 
Tack, precis så tänkte jag med

Fin låt... eventuell kritik om dittan och dattan rinner av låten som vatten på en gås 
// Space
Ah, skönt att höra

Är det så får man va nöjd
Mycket fint! 
Tack för det

Ett värdigt avslut..
Hon kommer att le. 
Tack, hoppas hon var nöjd och log

Tråkigt att höra om din mormor och en väldigt passande sång att sjunga på en begravning (vilken som helst)
Det låter fint, både om sång och lyrik. Tycker inte det är "kristen värdegrund" om nån tror att man lever vidare efter detta.
Med värdegrund tänker jag mer på Bergspredikan och sånt. Jag tycker helt enkelt att man kan låna av vårt kulturarv (där vissa positiva arv från kristendomen finns kvar, och kanske några dåliga också). 
På Larssons minnesstund, var jag "feg" och gjorde en instrumental låt och dikten skrevs av Stefan. Jag läste dock upp den live.
(På stockholmska eller småländska, minns inte vilket.)
Jättebra, vacker och passande. Hon ler nog från sitt eteriska moln om det finns sådana 
Ah, kulturarv var kanske ett bättre ordval

, förstår vad du menar. Även om jag själv tror på en fortsättning, så är jag ju medveten om att inte alla gör det, men väljer i det här sammanhanget, på en konventionell kyrklig begravning att förmedla denna tro, eller fritt för var och en att tolka in i sin egen tro

Tror nog att ni fixade Larssons minnesstund galant, starkt gjort där!
Utsökt!!
Sådana här saker får man absolut INTE producera sönder så du gör helt rätt som inte sitter o petar med den allt för länge. Som den är, där den är tänkt, är den perfekt, kan inte klaga alls. Kan du få med dig någon på körstämma live såsom i stycket är det kanon, eller du kanske tänkte köra voiceback?
Hur som, utsökt manövrerat med låtskrivarpennan! Nog stack det till i hjärtegropen också då ens mamsing o bror redan dött o den hade säkerligen fungerat under båda avskeden. Tyvärr, eller dess bättre kanske, var jag vare sig låtskrivare eller sångare på den tiden, för jag hade nog inte pallat. Hatten av för de som klarar av det!
Tack för det, fick faktiskt till och med min akademiska svensklärare till far att gråta en skvätt, och bli rörd, han bad mig maila texten, så får väl vara nöjd.
Hade hoppats få till det där med andrastämman, men märkte att när jag tog andrastämman så började de andra att bli förvirrade och svajade på tonerna, så valde att bara ta första stämman unisont, men det gör inget, blev bra ändå

Hade ju ingen annan utrustning än oss och gitarren

Finstämt, bra text.
/Asti
Tackar

Mycket fint sjunget och bra framfört,skön gitarr och mixen sitter bra...
Är det du som spelar gitarr ????
Klara och fina ackord och sound .....
mvh
Tack för det

japp, det är jag som spelar på min kära vackra akustiska Fender