Forum > Demolåtar

Dividend - pianostycke 22 - fiol & piano UPDATE 3 - 130717.. på kvällen

<< < (7/8) > >>

Dividend:
Lade upp på servern nu

spacetrucker:
Skulle lyssna häromdan men då hade du plockat bort den :(. Men nu var den där. Låter vackert. Kan inte sån här musik så jag kan inte uttala mig om annat än att det är vackert. Låten framkallar bilder, en grön sluttning, en äng kanske, med skog i bakgrunden.
En grej dock. Efter att ha lyssnat på annat innan var jag tvungen att vrida upp volymen då ditt pianostycke började. Medvetet val?

// Space

Marruschkka:
Fantastiskt bra detta, med oväntade vändningar från C-dur till G och vidare till A-moll :P

Underbar fortsättning på detta stycke :rolleyes:

Jag följer denna.

/Marre

Plinka:

--- Citat från: Dividend skrivet 17.07.2013, 12:38:19 ---

--- Citat från: Plinka skrivet 17.07.2013, 00:12:34 ---Oj, här har det hänt mycket! Du har jobbat på bra  ;)
Skönt att det fortfarande är lika lekfullt och ömt  :wub: Nog är detta svensk sommar, verkligen, jag ser både fjärilar, lekande barn och väderväxlingar i ett ursvenskt landskap! men slutet ska alltså spelas i Gdur istället på ett mer bombastiskt sätt, ok blir intressant att se hur det slutar sen då  :)

--- Slut citat ---

Jätteroligt att du gillar! Har lyckats med övergången till Am. Moll, hoppas det inte förstör den somriga känslan. MEn Am-partiet blir nog inte mer än 1 minut lång eller däromkring. Kul med dina associationer och att du tycker det är lekfullt och ömt :)
Ska skriva glada noter i moll när jag fortsätter. Svårt ;)
Den sista minuten som spelas ska spelas på slutet när jag återgår till Cdur. Den melodin kan man göra mycket med, hittade den - en synthlåt i Cdur med vangelis-influenser som skrevs för nåt år sedan. Men ett väldigt bra tema tycker jag :)

--- Slut citat ---

Ja! Förstår att det är svårt, men tycker du lyckas bra! det är ju också detta som är vår sommar, glädje, lek och lättsamhet hand i hand med lite vemod och en känsla av hur flyktigt och obeständigt allting är, därför är dina tonartsvändningar suveräna i denna. Japp, följer också fortsättningen som sagt  :D

Eddi:
Kunde lyssna nu och du har bibehållit den lekfulla känslan rakt igenom my ket bra - det saknas ett par minuter tror jag - nåt av det bästa du gjort tycker jag.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion