Forum > Demolåtar
Dividend - pianostycke 22 - fiol & piano UPDATE 3 - 130717.. på kvällen
MaxB:
Gillade inte förra gången jag lyssnade vet inte varför men tror det har att göra med det Rattle skrev:
även en väldigt duktig sådan skulle få problem med de nästan momentana bytena mellan arco och pizz. En liten paus att få stråken på plats tror jag behövs
men vid lyssning nu på söndagsmorgonen utan stress vill jag höra mer av det här stycket, hör bara en minut - sen äre slut.
Mera, mera!
Dividend:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 14.07.2013, 01:48:30 ---Vackert och lekfullt var ordet! Den här måste du utveckla.
Pianokvartett på två instrument är lite ovanligt! ;)
Håller med tidigare talare om att fiolen är lite låg, och jag tycker också mig höra lite småsneda toner och lite tvekande ansats i tonen. Lass first chair eller en riktig fiol, det är banne mig inte lätt att höra.
Jag är ingen violinist men jag tror att även en väldigt duktig sådan skulle få problem med de nästan momentana bytena mellan arco och pizz. En liten paus att få stråken på plats tror jag behövs.
--- Slut citat ---
Funderat på samma sak angående arco/pizz-bytena. Blir nog staccaton eller spiccaton på de ställena av den anledningen. Tack för dina tankar!
Svarar er andra ikväll! Tack allihop för er tid! :)
Dividend:
--- Citat från: MaxB skrivet 14.07.2013, 13:42:16 ---Gillade inte förra gången jag lyssnade vet inte varför men tror det har att göra med det Rattle skrev:
även en väldigt duktig sådan skulle få problem med de nästan momentana bytena mellan arco och pizz. En liten paus att få stråken på plats tror jag behövs
men vid lyssning nu på söndagsmorgonen utan stress vill jag höra mer av det här stycket, hör bara en minut - sen äre slut.
Mera, mera!
--- Slut citat ---
Jo, ska ge det ett försök när jag tänkt igenom möjliga harmoniska utvecklingsvägar. Äh, slänger väl in lite extra ackord och byter tonart efter några minuter + fortsätter som nu :)
Tack för tid och lyssning!
--- Citat från: Marruschkka skrivet 13.07.2013, 17:12:48 ---Underbart :wub:
Det låter skandinaviskt, ett stycke där jag ser bilden av en sommarhage med blomster, insekter som surrar och betande kor :rolleyes:
Mysigt, pianot är förträffligt, både i klang och lekfullhet mot den snygga stråken :D
Mera!
--- Slut citat ---
Kul att det gillas, Marre! Mera kommer. Tack för lyssning!
--- Citat från: HasseFX skrivet 13.07.2013, 17:03:34 ---Vackert och lekfullt kontrapunktiskt ja :) Vart är det på väg? Kontrapunk? :wacko:
--- Slut citat ---
Punkgitarrer hade kanske funkat :) Tack!
'
--- Citat från: Asti skrivet 13.07.2013, 12:18:10 ---Ja, fiolen låter naturligt och bra, men jag frapperas mest över det sanslöst
snygga anslaget och klangen i pianot! Är detta Alicia's keys? Vad kör du i så fall för inställningar?
Som komposition är jag mycket förtjust i det här lekfulla och snabba spelet och vill helst att
du behåller ett litet arrangemang. Möjligen en cello som komplement..?
Snyggt - inväntar fortsättning!
/Asti
--- Slut citat ---
Alicia, utan inställningar överhuvudtaget. Dock roomworks (Hall church - preseten) som inställning. Funkar bra tillsammans. Tack för dina tankar!
--- Citat från: Jocke skrivet 13.07.2013, 10:38:35 ---Stjäl Plinkas uttryck "Vackert och lekfullt" - det var mitt i prick! :)
--- Slut citat ---
Tack för din tid :)
--- Citat från: Tokai skrivet 12.07.2013, 21:52:18 ---Oj vad fiolen låter bra, det är som om lite snea toner också är samplade! Alltså lite som om det är en elev som spelar upp inför sin lärare.
Ja, fiolen lite högre kanske än pianot
Allt lite svagt mixat i volym, men det är ju klassiskt å andra sidan, dynamik...
Trevligt lite stycke.
--- Slut citat ---
Ska höja fiolen. Tack för din tid!
Dividend:
NY verre!
Jag gjorde som jag sa och fortsattte fram till en tonartsändring (C -> G), låter bra men jag saknar lite riktning. Har börjat pula med kontrapunktiska grejer igen och sen spårar det ur sista 30sek.
Lite uppmuntran hade varit på sin plats :) Eller såga loss!
Kan kanske bli bra det här
pxm:
Tredje lyssningen nu....Vid den tycker jag den är utmärkt som den är...
Innan tänkte jag - varför inte gå tillbaka till den litet mer fartfyllda början igen..
Men jag övergav den ideén då jag vid sista lyssning finner slutet perfekt. Den stannar av på ett rofyllt vis...
Tänkte också föreslå A till E efter höjningen till G (då har du spelat i C alla inversioner liksom..) men tycker vid sista lyssningen att det känns onödigt att göra så..
En sak,,,,,jag vill fortfarande ha upp fiolen i volym...Inte mycket alls, bara pytte ,pytte litet.....
Skall lyssna litet mer ikväll och imorgon.........
Men varför fungerar inte spelaren??? Nu gör det ju i o f s inget då jag laddade ned denna och har den nu har denna i min mp3spelare,...... :)
mvh
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida