Kontrollrummet

tbruce - disco breakin

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
LÅTNAMN: disco breakin
GENRE: hiphop/bigbeat
LÅTLÄNGD: 2.31
KOMPOSITÖR: moi
PRODUCENT: moi
EV. MEDVERKANDE: beastie boys
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: 160 mp3

Jaa.. vet inte vad man ska kalla det. Jag får lite hiphopvibbar, men det kanske är helt tokigt. Lite fatboy slimkänsla också. Hmm. Kritik varmt välkommet. Känner nån för att slänga på nåt, ball sång, oldskoolrap eller nåt annat så kör hårt för fan.

EDIT: Det blev nåt jäkligt konstigt i bouncen, flöjtslingan typ hackar på nåt ställe...


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
fan lite svårt att spika komentarer opå denna. men  jag kände igen ditt synt spel efter reffen.. det rycker så där i benen men men lite fräch gaåpannde kunde lyfta den lite kanske..
att leva är att dö


Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil

Utloggad pirateKING

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 202
  • Rockstar in Japan
    • Visa profil
    • Pingvinfilm
Flöjten :)

Låter bra. Fast jag tycker denna platsar under halvfärdiga demos. Lägg på sång så blir det en låt också :)
http://pingvinfilm.se


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Tack för feedbacken. "men jag kände igen ditt synt spel efter reffen", syftar du på flöjten då? Eller wurlysolot?

Ber om ursäkt för stavningen som vanlit tbruce..
menar nog mera synt spelet o ljudet i kompet vilket för mig är possetivt. Lite som o det är tbruce som lirar. lite sång eller något som lyfter mellan samplingen..Så blir det lite mera ryckninar i benen.
att leva är att dö


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
jag brukar inte svara på musik jag inte gillar, (det kan ju vara så att man inte förstår sig på musiken). Men tycker den är lite tråkig, iofs nu var där nåt solo... Ja nä.. Funkar säkert på dansgolvet! ;)
Om du undrar vad jag menar med tråkig. Ja njä, 2:30 minuter "Super disco breaking"... Repetitivt skall det vara. Det är solot som räddar låten från bottenbetyg...

(Alltså har inget emot dansmusik som sådan, du har säkert gjort många bra låtar. ;)


https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad hackeman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
  • Jag har dålig karma.
    • Visa profil
    • mera.hacke.nu
Hmm. Jag tyckte nästan solot var det som hörde minst till låten. Solot var visst då schysst i sig, men det intryck jag får av låten dessförinnan är att den hör hemma på nåt clubgolv och i det scenariot drar solot ner trycket....

Såvida du inte vill att den ska spelas i loungen på cluben, då funkar nog solot. ;)

http://mera.hacke.nu


Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
Var nog inte tänkt som klubbigt/dansigt egentligen... tycker sånt här funkar utmärkt som hemma-mys-musik. Och då funkar solot fint tycker jag (även om jag generellt inte är mycket för solon).

Personligen gillar jag stämningen i låten riktigt mycket, även om jag nog borde utveckla den lite till. Jag blev nöjd med lofikänslan... känns äkta på nåt sätt, som nån som kör lite efter trial and error/känsla på sin trummaskin, synt och sampler, spelar in direkt på kassettband och ser vad det blir. Delar ut till polarna liksom, utan några större pretentioner. Lite hemmainspelning innan hemmainspelning blev lika med supercleant datorljud, kanske. :)

Men, lite mer variation borde man nog dra in. Ett andra tema... hmm.