Forum > Demolåtar
Gurano & Ynot - Killing
Freddy:
Bra jobbat båda.
Några förslag till förbättringar:
1. Gitarrljudet, det som startar låten är inte bra, det borde bytas ut. Det saknar kropp och känsla, påminner för mycket om en direkt-linead gitarr.
2. Sången är lite för stark tycker jag, tar över hela ljudbilden stundtals, verkar också vara någon masterkompressor som drar ner allt i bakgrunden när sången kommer in? I sådant fall, testa att dra ner på den. alternativt, sänka sången lite för bättre balans.
Keep it up!
Roffe H:
Snyggt och tight. Härligt komp, gitarrer och grym sång. Kanonbra! B)
Ha en fin (kort) semester. :)
/Roffe H
Gurano:
--- Citat från: Eddi skrivet 11.07.2013, 02:23:42 ---Jösses så bra detta är!
Stjärnglans :)
--- Slut citat ---
Jisses man tackar :D
--- Citat från: Sigmunds skrivet 11.07.2013, 10:19:28 ---Låter bra, tuff låt B)
Bra bass som vanlig, men jeg ville kanskje dempet den, eller tatt vekk mer i bunn, og samtidig høyt trommene for å få et mer "midt i magen trykk", eksempelvis Red Hot Chillipeppers..
--- Slut citat ---
Tackar :) Ska kolla över nivån på basen och trummor.
--- Citat från: Marsall skrivet 11.07.2013, 11:17:47 ---Tufft ,tight,svinbra,...och sist men inte minst....lukten av en hit är på ingång :)...
I mina lurar kan man nog trycka upp musiken mera så Ynot liksom får kämpa mera för att höras...Kanoners annars.. B)
--- Slut citat ---
Tackar - ska kolla över nivåerna.
--- Citat från: Jocke skrivet 11.07.2013, 12:27:23 ---Riktigt bra det här! :)
--- Slut citat ---
Man tackar :)
--- Citat från: Freddy skrivet 11.07.2013, 13:16:10 ---Bra jobbat båda.
Några förslag till förbättringar:
1. Gitarrljudet, det som startar låten är inte bra, det borde bytas ut. Det saknar kropp och känsla, påminner för mycket om en direkt-linead gitarr.
2. Sången är lite för stark tycker jag, tar över hela ljudbilden stundtals, verkar också vara någon masterkompressor som drar ner allt i bakgrunden när sången kommer in? I sådant fall, testa att dra ner på den. alternativt, sänka sången lite för bättre balans.
Keep it up!
--- Slut citat ---
Tackar :)
1. ska kolla över guraljudet där - men själv är jag svag för fulsnygga ljud :D
2. ja du är inte den första som påtalar det. Ska testa att sänka något
--- Citat från: Roffe H skrivet 11.07.2013, 18:07:57 ---Snyggt och tight. Härligt komp, gitarrer och grym sång. Kanonbra! B)
Ha en fin (kort) semester. :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Man tackar :)
Trevlig semester/sommar på dig oxå
/Gurano
pxm:
Kanonbra skjutet här, den här diggar jag som f_n.
Allt är tigh låter tvärbra och sången är perfekt !!!!
En blivandeklassiker här på forumet kanske ????
mvh
Gurano:
--- Citat från: pxm skrivet 11.07.2013, 20:23:54 ---Kanonbra skjutet här, den här diggar jag som f_n.
Allt är tigh låter tvärbra och sången är perfekt !!!!
En blivandeklassiker här på forumet kanske ????
mvh
--- Slut citat ---
Åter tack :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida