Kontrollrummet

Tokai - Simsalabim!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Fina harmonier.

Mer än så kan jag inte säga, angående varför jag gillar detta.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Fina harmonier.

Mer än så kan jag inte säga, angående varför jag gillar detta.

Det räcker utmärkt för mig. Bra harmonier är bland det viktigaste för mig. Tack för ditt tyckande!


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Ah, du har gjort en ny mix? Tycker det är svårt att veta om du inte skriver det i rubriken eller i tråden. Men nu ser jag att du har lagt upp en mix som är nyare än mitt inlägg.  :)

Och jag tycker det låter bättre om trummorna. Och jag tar tillbaka det jag skrev om variation, den finns verkligen där. Mitt favoritparti just nu är det på slutet när stråkarna kommer in, låter väldigt bra.
DON'T PANIC


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Ah, du har gjort en ny mix? Tycker det är svårt att veta om du inte skriver det i rubriken eller i tråden. Men nu ser jag att du har lagt upp en mix som är nyare än mitt inlägg.  :)

Och jag tycker det låter bättre om trummorna. Och jag tar tillbaka det jag skrev om variation, den finns verkligen där. Mitt favoritparti just nu är det på slutet när stråkarna kommer in, låter väldigt bra.

Alltid trevligt när någon tar sig tid att lyssna en gång till, inte så bra på det själv.
Det står lite diskret i början "Version 4. Lite mer diskant på trummorna."
Har nu lagt till "ny mix" i rubriken.
Roligt att du fortfarande gillar och hör variationen på slutet. Stråkarna funkar bra för mig med. Var lite av grundtanken att blanda synthar med akustiska (fast samplade) instrument.


Utloggad Sigmunds

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
    • Ødemark

Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag önskar jag hade laddat ner första versionen för att lyssna efter vad jag verkligen menade men nu gjorde jag inte det - emellertid har utvecklingen av denna gått spikrakt uppåt jag har inte längre några invändningar mot din röst den funkar mycket bra till nuvarande arr. Zyntens nedåtvandring är fantastiskt bra önskar att jag kommit på något liknande själv i nån låt. Mumma detta verkligen och det slog mig att Robins första hit utgår från barnramsor så det verkar vara en bra trend.
Den här liksom alla dina låtar har ett Tokaiskt skimmer över sig du har en egen planhalva faktiskt - mycket bra :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jag önskar jag hade laddat ner första versionen för att lyssna efter vad jag verkligen menade men nu gjorde jag inte det - emellertid har utvecklingen av denna gått spikrakt uppåt jag har inte längre några invändningar mot din röst den funkar mycket bra till nuvarande arr. Zyntens nedåtvandring är fantastiskt bra önskar att jag kommit på något liknande själv i nån låt. Mumma detta verkligen och det slog mig att Robins första hit utgår från barnramsor så det verkar vara en bra trend.
Den här liksom alla dina låtar har ett Tokaiskt skimmer över sig du har en egen planhalva faktiskt - mycket bra :D

Hallå Eddi!
Tack för att du lyssnar igen. Har väl inte ändrat så jättemycket från första versionen, mest lite volymkorrigeringar och lite eq. Den nedåtgående basen är rätt så vanlig i gamla soullåtar, så den har jag inte kommit på själv. Låten med Robin är väl den där hon knyckt melodin från nån barnramsa? Skulle jag själv aldrig göra det medvetet. Texten som jag lånat är väl lite mer allmängods. "Tokaiskt skimmer" - mmm, det gillar jag!


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Shysst komposition med ta giatrrer i en shysst komposition tillsammans med en bra och rolig text.....
Diggar !!!!!
Jag tycker ljudbilden fungerar.....

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Shysst komposition med ta giatrrer i en shysst komposition tillsammans med en bra och rolig text.....
Diggar !!!!!
Jag tycker ljudbilden fungerar.....

mvh

Tjena pxm!
Kul att du diggar!